امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
30,000
50%
ت 15,000
خرید چاپی
60,000
15%
ت 51,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کتیبه ی ژنرال (جلد اول)

کتاب کتیبه ی ژنرال (جلد اول) نوشته اکبر صحرایی است. نویسنده در این کتاب سعی کرده است به شیوه نویسنده جنگ و صلح عمل کند. او در این کتاب به تاریخ ایران پیش از انقلاب پرداخته است و با روایتی داستانی آن را به خواننده منتقل می کند.

درباره کتاب کتیبه ی ژنرال (جلد اول)

نویسنده پنج سال دست با تحقیق میدانی، مصاحبه با شخصیت های گوناگون و سفر و مسافرت کتاب را در دو جلد و در هزار صفحه منتشر کرده است. این کتاب روایت تاریخ ایران ۶ دهه پیش از انقلاب است. نویسنده با پژوهش های بسیار روایتی جذاب و قابل اعتماد برای خواننده ساخته است.

گزیده کتاب کتیبه ی ژنرال

تا نقشهٔ منطقهٔ عملیاتی حماه پهن شد کف اتاق، اسکندری، دو زانو مقابل نقشه نشست. دفترچهٔ کوچک و خودکار آبی بیکش را از جیب درآورد. سریع و رگباری پرسید: «موقعیتمان کُجاس؟ اصل قضیهٔ عملیات چیه؟ کار شما چیه؟ چرو قرارگاه این قد، غُل غُله اس؟ قراره چه کنید کاکو؟»

ابوامین جا خورد و خودش را جمع وجور کرد. وسط عینکش را گرفت و روی بینی تنظیم کرد. فکر کرد: «زود آمده و زودم می خواد بره! یکی نیس به این بگه، بابا، جنگ سوریه با جنگ ایران و عراق متفاوته. هر چند یه چیزایی بارشه.»

ابوامین، اوضاع کُلی را تشریح کرد: «تا الان مأموریت قرارگاه لواء ۴۷ حماه، حفاظت از اتوبان حماه به حلب بود تا قطع نشه. بارها مسلحین، داعش و النصره اتوبان رو قطع کردن، اما دوباره بازش کردیم.»

اهمیت اتوبان تو چیه کاکو؟

تا همین امروز فرودگاه کویرس حلب، محاصره بود. تنها مسیر تنفس شهر حلب، اتوبان بوده و هست. قطع بشه، حلب سقوط می کنه و سوریه تقسیم می شه به دو منطقهٔ شمال و جنوب. ابوامین مکث کرد. اسکندری یادداشت کرد و سر بالا گرفت. می فرمودین کاکو.

صفحات کتاب :
616
کنگره :
PIR8131‭‬
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5815098
شابک :
978-622-6609-50-0‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه کتیبه ی ژنرال (جلد اول)