امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,000
خرید چاپی
30,000
15%
ت 25,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تحریف واقعیت

کتاب تحریف واقعیت نوشته سید حسن منتظرین است. کتاب تحریف واقعیت به جایگاه ملی‌گرایی در دفاع مقدس می‌پردازد. دفاع مقدس پدیده ای عظیم و شگرف بود که هر چند هشت سال ادامه یافت، اما پیامدهای آن تا به امروز ادامه دارد و جوامع مختلف را متاثر از خود کرده است. راه و رسم این دوران آسمانی نه تنها افتخار عظیمی برای ملت و کشور ایران به وجود آورد، که الگویی زیبا و روشن برای دیگر ملت های مسلمان در منطقه شد. به طوری که امروزه لبنان و عراق سوریه و یمن از ایده های رزمندگان والامقام بهره گرفته و در مسیر استقلال از سیره ی ناب و نجات بخش آنان استضائه نموده و به سوی رهایی از چنگال استعمارگران و دشمنان قسم خورده ی اسلام و قرآن به پیش می روند. 


گزیده کتاب تحریف واقعیت

این ملت ها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود. اما در این مصاف کسانی به جهل یا عناد سعی در انکار باورها و وارونه نشان دادن آرمان های رزمندگان و به خصوص شهدای عظیم الشأن دارند. اینان با طرح موضوع موهوم و خرافی میهن پرستی و ملی گرایی تلاش می کنند تا این حقیقت آشکار را تحریف نموده و با ابزارهای مختلف و مدرن، حس پلید ناسیونالیستی را به جامعه القاء نمایند. و این شیطنت زمانی آغاز شد که شعله های جنگ خاموش و کشور آرام آرام از آن دوران پر التهاب فاصله گرفت.

... ملی‌گرایی و میهن دوستی ترجمه و معادل اصطلاح فرنگی ناسیونالیسم است. و ناسیونالیسم در لغت به معنای ملت خواهی، ملیت خواهی و تعصب ملی است.به‌طور کلی این واژه گاهی به نهضتی که از آزادی و استقلال یک ملت در برابر تجاوز خارجی حمایت می‌کند و گاهی به اعتقاد تافتهٔ جدا بافته بودن یک ملت و در شکل افراطی به اعتقاد برتری یک ملت نسبت به ملت دیگر، اطلاق می‌شود.

بنابراین ملی‌گرایی یا ناسیونالیسم به مجموعه گرایشاتی گفته می‌شود که منبع تغذیه آن‌ها ارزش‌هایی مانند وطن، تاریخ و زبان است. و به تعبیر دیگر اصالت دادن به تعلقات قومی و ملی است.

کنگره :
JC311
دیویی :
320/54
کتابشناسی ملی :
7387542
شابک :
978-622-717791-6
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
168

کتاب های مشابه تحریف واقعیت