نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صدام و حزب بعث

کتاب صدام و حزب بعث، جلد نخست از مجموعه «دفاع مقدس در بیانات امام خمینی (ره)» است که در آن به روش توصیفی، به گزینش، دسته بندی و سازمان دهی دیدگاه های امام خمینی(ره)، درباره صدام حسین و حزب بعث پرداخته شده است. بدین ترتیب در کتاب صدام و حزب بعث، دیدگاه امام (ره) درباره ماهیت وجودی صدام با تمرکز بر کلیدواژه هایی؛ چون پان عربیسم، اسلام ستیزی و…؛ حامیان صدام؛ ضرورت قیام علیه صدام و صلح با صدام مورد توجه قرار گرفته است. پیش بینی سرانجام صدام از نگاه امام (ره) و ادلّه ایشان در این باره نیز از دیگر بخش های این کتاب است. شایان ذکر است صفحات پایانی کتاب به موضوع حزب بعث اختصاص دارد که در کلیات با مباحث اصلی کتاب مشترک است.

گزیده کتاب صدام و حزب بعث

ما می دانیم که آن ها به اسلام اعتقاد ندارند، بلکه مخالف اند، لکن این جلوه ای که از ایران منعکس شد به خارج، آن ها هم که به اسلام اعتقاد ندارند حالا می گویند اسلام باید باشد، حدود اسلامی باید باشد. این، برکت این جلوه ای است که از ایران شده است، نه اینکه آنها مسلمان شده اند الآن. "ادبه الْعصاء"، حتی صدام هم می گوید، نماز می خواند، حالا نماز غلطی خواند . همه زاهد و عابد و مسلمان شده اند و این، یک مسئله است، دست کم نباید این را گرفت. این یک مسئله ای که به ما نوید می دهد که ا نشاءالله این نور الهی توسعه پیدا می کند.

این آدم با تشبئات مختلف که همه اش دروغ است، تشبث به اینکه ما عربی هستیم ، دروغ می گوید، خیر شما آمریکایی هستید. شما عرب نیستید. عرب مسلم است . شما عرب نیستید. شما آمریکایی هستید. آمدی حالا در اینجا ادعای اسلام می کنید.

صفحات کتاب :
212
کنگره :
DSR1574/5‭‬ ‭/ج86‏‫‭د74 1390
دیویی :
955/0842‬‭‮‬
کتابشناسی ملی :
2‎5‎0‎2‎5‎5‎5‬
شابک :
978-600-92583-0-7
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه صدام و حزب بعث