امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟

عد از اجرای پژوهش، گردآوری و تحلیل داده‌ها، وقت آن می‌رسد که گزارش پژوهشی خود را آماده کنید و در اختیار جامعۀ علمی قرار دهید. اگرچه سبک‌های مختلفی برای انتشار نتایج پژوهش‌ها در رشته‌های علمی مختلف وجود دارد، ولی سبک رسمی مورد پذیرش برای نگارش مقاله‌های علمی در حوزه علوم رفتاری “راهنمای نشر انجمن روان‌شناسی آمریکا” است که با عنوان سبک APA شناخته می‌شود. این راهنما در سال 1929 برای اولین بار با هدف ارتقاء پژوهش و تدوین استانداردهای دقیق برای ارتباط‌های علمی به‌صورت یک جزوۀ هفت‌ صفحه‌ای منتشر شد و تا به‌ حال شش بار مورد تجدید نظر اساسی قرار گرفته است.

هدف مؤلفان کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟، گردآوری مجموعۀ ساده‌ای از روش‌ها یا قواعدی بود که سهولت درک نوشته‌های علمی را افزایش دهند. بعدها این سبک مورد استقبال صاحب‌نظران، پژوهشگران و مؤلفان رشته‌های مختلف در حوزۀ علوم رفتاری قرار گرفت و امروزه اکثر ناشران این حوزه در انتشار آثار خود از این سبک تبعیت می‌کنند. این کتاب یک راهنمای عملی است که در نگارش مقالات علمی کمک می‌کند و اصول، رهنمودها و نمونه‌های گویا برای نوشته‌های با کیفیت بالا ارائه می‌دهد.


قواعد سبک نگارش علمی، ارائۀ کامل اطلاعات ضروری را ترغیب می‌کند و این امکان را می‌دهد تا با دقت یافته‌های خودمان را در اختیار دیگران قرار دهیم. سبک APA به ما کمک می‌کند تا عناصر کلیدی نتایج کمّی را بیان کنیم، جزئیات مهم طرح‌های پژوهشی خودمان را گزارش کنیم و شرکت‌کنندگان و آزمودنی‌ها را با نهایت دقت توصیف کنیم. این سبک در رعایت قواعد نشانه‌گذاری صحیح، شکل مناسب اعداد در متن و منبع‌نویسی نیز به ما کمک می‌کند.


جزئیات زیادی در مورد این سبک وجود دارد که لازم است یاد بگیرید ولی یادگیری آن‌ها خیلی دشوار نیست. کتاب حاضر قواعد و دستورالعمل‌های سبک APA را برای استفاده ساده‌سازی کرده است. در این کتاب راهنما فقط نکات بسیار کاربردی از آخرین ویرایش کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟ راهنمای نشر انجمن روان‌شناسی آمریکا (ویرایش ششم) ارائه شده است.

صفحات کتاب :
172
کنگره :
‏‫‭BF76/7
دیویی :
‏‫‬‮‭808/06615
کتابشناسی ملی :
5967829
شابک :
978-622-220-128-9
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟