کتاب مسافر آگوست pdf

زندگی نامه ی داستانی رزمنده ی شیردل لشکر زینبیون؛ شهید سید حشمت علی شاه

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مسافر آگوست

 کتاب مسافر آگوست نوشته و گردآوری سیده نرگس میرفیضی و فاطمه عارف نژاد است. این کتاب به زندگی نامه ی داستانی رزمنده ی شیردل لشکر زینبیون؛ شهید سید حشمت علی شاه می پردازد. در کتاب مسافر آگوست سرنوشت شهید سید حشمت علی شاه خیلی شنیدنی است؛ قصه اش خیلی نوشتنی است؛ این شهید خیلی از معادله ها را درهم می شکند. پیش داوری ها را به هم می ریزد و نگاه ها را تازه تر می کند.

هر سطر که از زندگی او را می خوانید بیشتر به قصه او دل می بندید. زندگی خانواده اش و برادران چشم به راهش بسیار شنیدنی است. کتاب مسافر آگوست سرنوشت و زندگی این شهید را با تمام جزئیات بیان می کند و روایت داستانی کتاب ما را تا پایان با خودش همراه می کند.

گزیده کتاب مسافر آگوست

 قلب آدم ها مثل صندوقچه می ماند. و صندوقچهٔ قلب یک مرد، همیشه قفل محکم تری دارد. از زمانی که علی رفته بود سوریه، هیچ کس جز من و انیسه از کارهای او خبر نداشت. البته یواش یواش به سجادحسین و خواهرها گفته بودیم قضیه از چه قرار است. آن ها هم گاه گداری با علی حرف می زدند؛ تلفنی و تصویری. البته همه بلد نبودند. رقیه بلد بود با اسکایپ و واتساپ کار کند و هر وقت علی زنگ می زد، بقیه را صدا می کرد تا او را ببینند و احوالش را بپرسند.

 اوضاع جبهه بهتر شده بود و دیگر می توانستند گوشی ببرند و با خانواده ها تماس بگیرند. با این حال هنوز جرئت نداشتیم به مادر بگوییم علی کجاست. تصورِ اینکه مادر با شنیدن این خبر چه حالی پیدا می کند، تنمان را می لرزاند. اصلا جرئتش را نداشتیم که زنگ بزنیم پاکستان و خبردارش کنیم. بالاخره آن ها هم تلویزیون و رادیو داشتند. 

آن ها هم اخبار سوریه را پیگیری می کردند. لابد می دانستند آنجا چه جهنمی به پا شده است. اگر مادر می فهمید پارهٔ تنش وسط دود و آتش زندگی می کند، دیگر دوری اش را تاب نمی آورد. خیالش راحت بود که علی زیر دست سیداعجاز بزرگ می شود.

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
208
کنگره :
‫‬‭PIR8361
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5699202
شابک :
978-622-6609-24-1

کتاب های مشابه مسافر آگوست