نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دانش اتوپیا

کتاب دانش اتوپیا نوشته ایمانوئل والرشتاین، نظریه پرداز و منتقد نظام سرمایه‌داری است. او در این اثر با دلایلی روشن استدلال می‌کند که نظم جهانی چگونه در حال فروپاشی است. او همچنین با توجه به شواهدی که در دست دارد، پیش‌بینی از وضعیت آینده جهان ارائه می‌کند. دانش اتوپیا مجموعه‌ای از سخنرانی‌های والرشتاین در دانشگاه اوکلند نیوزلند است که در سال ۱۹۹۷ ایراد کرده است. نشر صاد این کتاب را با ترجمه محمد غفوری منتشر کرده است.

کتاب دانش اتوپیا مجموعه سخنرانی‌های ایمانوئل والرشتاین در دانشگاه اوکلند نیوزلند است. او در این کتاب ذهن شما را با پرسش‌های عمیق درباره تحولات جهان و اجتماع به فکر فرو می‌برد و از نظم جهانی صحبت می‌کند که در حال فروپاشی است. جهان در قرن بیستم شکست‌ها و پیروز‌ی‌های مختلفی را تجربه کرده است.

 نتیجه تمام آن‌ها به نوعی خودآگاهی در دنیای مدرن بدل شده است که مخاطبان را به سمت این آگاهی می‌برد: نظم جهانی دنیا در حال فروپاشی است. اما نویسنده چه استدلالی برای این صحبت خود بیان می‌کند؟ تجارت جهانی، ایجاد تغییرات عمیق و بنیادین در نهادهای کار و خانواده، شکست ایدئولوژی‌ سنتی لیبرال و همچنین بحران‌های زیست محیطی که فجایع را به بار آورده‌اند، گواهی بر این گفته هستند: سیستم دولت - ملت، کارآیی خود را از دست داده است. 

والرشتاین همچنین پیشبینی از وضعیت دنیا ارائه می‌کند: جهان تا نیم قرن دیگر شاهد فروپاشی نظام کنونی و همچنین درگیری‌های بزرگ است. او برای اثبات این نظریه و همچنین بیان دلایل واضح و روشن از سوی خودش به بررسی انقلاب‌های فرانسه و روسیه می‌پردازد و بر این اساس منطق نظام سرمایه‌داری را نیز نقد می‌کند و زیر سوال می‌برد.

کتابشناسی ملی :
7433506
شابک :
‏‫‭978-622-745922-7‬‬‬
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
128
کنگره :
‏‫‬‮‭D860
دیویی :
‏‫‬‮‭303/490905

کتاب های مشابه دانش اتوپیا