کتاب مواجهه دانشگاه با تحول در علوم انسانی pdf

جریان شناسی و آسیب شناسی دانشگاه در قبال تولید «علوم انسانی اسلامی»

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مواجهه دانشگاه با تحول در علوم انسانی

کتاب مواجهه دانشگاه با تحول در علوم انسانی نوشته محمد آقابیگی کلاکی، جریان‌شناسی و آسیب شناسی دانشگاه در قبال تولید علوم انسانی اسلامی را بررسی کرده است. کی از دو نهاد عمدهٔ علم در ایران دانشگاه است که باید بار تولید علم مورد نیاز جامعه را در حوزه‌های مختلف به دوش بکشد. دانشگاه به عنوان نهادی مدرن در نتیجهٔ تماس و آشنایی ما با غرب مدرن در ایران شکل گرفته و توسعه یافته است. 

بر این اساس در پاسخ به این سؤال که آیا این نهاد در شکل و ساختار کنونی خود قابلیت تولید علم اجتماعی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را دارد یا نه؛ و بررسی علل ناکامی دانشگاه در جامهٔ عمل پوشاندن به این مهم، مستلزم بررسی این رابطه و نیز شناخت جریان‌های فکری دانشگاه در ارتباط با این ریشهٔ تاریخی و اجتماعی است. 

اندیشنامه حاضر به قلم محمد آقابیگی کلاکی به بررسی برخی الزامات تولید علوم اجتماعی اسلامی و نقش تتحول دانشگاه ها در تحقق این مهم می‌پردازد. این اثر ضمن مطالعهٔ تعیّن اجتماعی و تاریخی نظام دانشگاهی در ایران، جریان‌های فکری عمدهٔ دانشگاه را در ارتباط با موضوع علوم اجتماعی- اسلامی مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و بر آن اساس امکان تعریف و تولید علوم اجتماعی- اسلامی در دانشگاه را واکاوی می کند. در ادامه هم موانع تولید علوم اجتماعی- اسلامی براساس خصوصیات جریان‌های فکری دانشگاه تحلیل شده است.

صفحات کتاب :
55
کنگره :
‏‫‬‮‭‬‮‭BP232‏‫‬‮‭/آ7م8 1395‭‮‬
دیویی :
‏‫‬‬‬‮‭‬‮‭‭297/485
کتابشناسی ملی :
4555062
شابک :
978-600-9708-31-4
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه مواجهه دانشگاه با تحول در علوم انسانی