امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 46,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دیالکتیک خرد و جامعه

کتاب دیالکتیک خرد و جامعه با نگاهی انتقادی و روش دیالکتیکی به مسائل ایران نگاه می کند و همانگونه که همه فرایندگراها و دیالکتیک گراها ناثنویت گرا هستند، سعی شده با رویکردی معطوف به کل گرایی توحیدی جامعه را نسبت به امر توسعه سیاسی واجتماعی آگاه نماید. 

 این کتاب راهی را نشان می دهد که گفتگو میان همه حوزه ها بدون هیچ گونه مانعی امکان پذیر شود و منافع ملی و اسلامی در صدرِ مسائل قرار گیرد. این کتاب با شرح بیشتری نسبت به چاپ اول، به تمایز بین مصلحت اسلامی با مصلحت جناحی و شخصی پرداخته است. 

گزیده کتاب دیالکتیک خرد و جامعه

خاطره دیگر به زمان اخراج شدنم مربوط است. انجام نماز ظهر و عصر را تقاضا کردم که موافقت شد. پلیسی که مرا دستگیر و علیه من شهادت داده بود بین دو نماز آمد و از من طلب مغفرت کرد. این نشان می دهد که انقلاب چه جوهره‌ای دارد و چگونه باید باشد. به هر حال اخراج سیاسی انجام شد و به ایران آمدیم. الحمدالله مردم تهران با شعار «دانشجوی خط امام، بر تو درود بر تو سلام » استقبال خوبی از ما کردند. 

 اجازه دهید به دو خاطره مبارزاتی قبل از زندان و یک خاطره دیگر از زندان نیز اشاره کنم. در سال 1356 یکی از فعالان سیاسی آن زمان کتابچه ای از سازمان مجاهدین خلق (منافقین) درباره سازماندهی مبارزات مسلحانه با آب و تاب زیادی در اختیار بنده گذاشت تا ظرف یک هفته مطالعه و به او باز گردانم. بعد از یک هفته سراغ کتاب را از من گرفت. کتاب را به او پس دادم. گفت: خواندی؟ گفتم: ورق زدم، اما آن را خواندنی نیافتم. امور یک مبارزه ریشهای و مردمی با این چیزها به سامان نمی رسد. ایشان با دلخوری کتاب را از من پس گرفت. خاطره دیگر به حضورم در «سالفورد» بر می گردد. یکی از اعضاء سازمان مذکور جزوات و روزنامه های این سازمان را با تبلیغ زیاد بین دانشجویان توزیع می کرد. 


صفحات کتاب :
322
کنگره :
‏‫HM479‭‬‭/‮الف‬7آ5‏‫‬‭1391
دیویی :
‏‫‬‭‬‭301/0955
کتابشناسی ملی :
2962025
شابک :
‏‫‫‬‭978-600-175-444-9‬‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه دیالکتیک خرد و جامعه