کتاب حقیقت و نسبت آن با هنر pdf

شرح رساله ای از مارتین هیدگر

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,700
نظر شما چیست؟

حقیقت و نسبت آن با هنر

شرح رساله ای از مارتین هیدگر کتاب «حقیقت و نسبت آن با هنر» شرحی است بر تقریبا دو ثلث از رساله معروف مارتین هیدگر؛ « سرآغاز اثر هنری». این شرح در اصل درس گفتارهایی بوده است که در بنیاد دکتر فردید ایراد شده است. هیدگر در این رساله به اقتضای طریقه هرمنوتیک بارها از اجمال به تفصیل و از تفصیل به اجمال رفته است. این تکرار به نوعی در شرح اثر هم اثر کرده و گهگاه مطالب از نو آغاز شده است.

آغاز فلسفه از دیدگاه هیدگر، سرآغاز کار هنری، کار هنری و حقیقت و حقیقت و هنر عناوین چهار فصل کتاب است که به شرح دیدگاه های هیدگر می پردازد.به عقیده هیدگر سرآغاز کار هنری و هنرمند، هنر است. یعنی هم اثر هنری و هم هنرمند از هنر نشات می گیرند. چون هنر هست ، اثر هنری نیز هست؛ و چون هنر هست، هنرمند نیز هست. مقصود از سرآغاز، مبدا، منشا و ماهیت یک چیز است. ماهیتی که ذات یک چیز از آن بر می خیزد. در اثر هنری رخداد حقیقت است که رخ می نماید. یعنی اثر هنری از مصادیق تحقق حقیقت است.

از دیدگاه هیدگر حقیقت جنگ میان ظهور و خفاست. حقیقت به درآمدن از حجاب است. بنابراین حقیقت چیزی نیست مگر این جنگ. وی اثر هنری را از مصادیق تحقق حقیقت می داند و از این رو پیکار میان ظهور و خفا در حوزه هنر و در اثر هنری به تحقق می رسد. پس حقیقت همین پیکار است.لازم به ذکر است مارتین هیدگر، فیلسوف آلمانی در سال 1889 به دنیا آمد و در سال 1976 دیده از جهان فروبست.

وی از معدود فلاسفه ای است که تاثیر بسزایی در تفکر قرن بیستم داشته است. تسلط و مهارت هیدگر در فلسفه و زبان یونانی او را قادر ساخت تا تفسیر جدیدی از فلسفه یونان به دست دهد. مهمترین کتاب او وجود و زمان است که در سال 1327 به انتشار رسید.

صفحات کتاب :
239
کنگره :
‏‫B3279‭‬ ‭/ھ29‭ر93 1386
دیویی :
193
کتابشناسی ملی :
‭م‌85-11118
شابک :
978-964-506-233-8
سال نشر :
1386

کتاب های مشابه حقیقت و نسبت آن با هنر