امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,400
نظر شما چیست؟

شبکه های حسگر بی سیم 

و پروتکل های آن 

تالیف مقداد پوریانی و عارف علیانی، این کتاب به هدف اصلی از شبکه حسگر بی سیم، که جمع آوری داده از محیط و ارسال آن به یک سایت گزارش گیری است، پرداخته شده.

شبکه حسگر بی سیم (WSNها) ، بطوری که از نام آن پیداست، نوعی از شبکه های بی سیم بدون زیرساختند که از دستگاه های کوچک مجهز به حسگرهای اختصاصی و فرستنده گیرنده های بی سیم تشکیل شده اند. دستگاه های حسگر بی سیم همچنین به درخواست های ارسال شده از "سایت کنترل" برای انجام دستورالعمل های خاص پاسخ می دهند یا نمونه های حس شده را فراهم می کنند. در نهایت، دستگاه های حسگر بی سیم را می توان با فعال کننده هایی برای "کنش" با شرایط خاصی تجهیز کرد. این شبکه گاهی اوقات به طور خاص به عنوان حسگر بی سیم و شبکه های فعال کننده اشاره می کند. 

شبکه های حسگر بی سیم در بسیاری از موارد استفاده می شود و اطلاعات حساس را جمع آوری می کند و به یک مرکز تجزیه و تحلیل می فرستد و وضعیت ها را در سناریوهای مختلفی از جمله میدان های جنگ، جنگل ها، مزارع، معادن ذغال سنگ و غیره نظارت می کنند.

در مقایسه با شبکه های خود سازمان یافته دیگر، به طور کلی انرژی گره های شبکه های حسگر بی سیم از باتری های کوچک و ارزان قیمت هستند. 

پیشرفت های اخیر در تکنولوژی ارتباطات بی سیم و حسگر در رابطه با تحولات میکرو الکترونیک ها، یک نوع جدیدی از شبکه ارتباطات را فراهم آورده که از انرژی آن از باطری دستگاه های حسگر بی سیم بصورت یکپارچه تامین می گردد.

صفحات کتاب :
159
کنگره :
‏‫TK7872‭‬ ‭/ش2‏‫‬‮‭پ9 1395
دیویی :
‏‫‬‮‭681/2
کتابشناسی ملی :
4270537
شابک :
978-600-8415-16-9
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه شبکه های حسگر بی سیم