کتاب ذهن آگاهی و کاهش استرس در زنان سرپرست خانوار pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,000
نظر شما چیست؟

ذهن آگاهی و کاهش استرس در زنان سرپرست خانوار 

 کتاب حاضر اثری از فریحا رفیعی می باشد که توسط انتشارات آرسس منتشر شده است. زنان سرپرست خانوار از همان زمان که همسر خود را به هر دلیلی از دست می دهند مجبور به ایفای نقش های چندگانه ای می شوند که در تعارض با یکدیگر قرار دارند و این احتمالاً موجب کاهش عزت نفس و امید به زندگی در آنان می گردد. 

هدف از نگارش کتاب حاضر، بررسی اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) بر افزایش عزت نفس و امید به زندگی زنان سرپرست خانوار می باشد. آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) برافزایش عزت نفس و امید به زندگی زنان سرپرست خانوار مؤثر می باشد. همچنین آموزش موجب افزایش مؤلفه های عزت نفس یعنی عزت نفس اجتماعی، عزت نفس خانوادگی، عزت نفس شغلی زنان سرپرست خانوار خواهد شد. همچنین موجب افزایش مؤلفه های امید به زندگی یعنی انگیزه و اراده می شود.

 در بخشی از این کتاب می خوانیم:

 " ملایمت در متون مختلف به عنوان کیفیتی تعریف شده است که متضمن نرمی باملاحظه و لطافت است. تمرین های مراقبه و ذهن آگاهی بایستی با ملایمت و ملاحظه انجام شوند. بنابراین در هنگام انجام تمرین های ذهن آگاهی باید سعی شود که از هر نوع عجله و رفتار عجولانه بشدت پرهیز گردد و در عوض تمرین ها با آرامش و آسودگی و باملاحظه انجام شوند.

 توصیه شده است که همواره انجام مناسک مذهبی مانند نمازخواندن به گونه ای باشد که فرد ضمن ملایمت و ملاطفت به آرامش درونی مورد نیاز نیز دست پیدا کند."

کنگره :
‏‫‬‭HQ1735/2‭‏‫‬‭/ر7ذ9 1397
دیویی :
‏‫‬‭‭305/420955
کتابشناسی ملی :
5460561
شابک :
978-600-8497-88-2
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
108

کتاب های مشابه ذهن آگاهی و کاهش استرس در زنان سرپرست خانوار