امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب فرهنگ واژگان پرکاربرد حقوقی به همراه تلفظ، توسط رضا مافی و محسن سیرغانی نوشته و انتشارات آرسس آن را چاپ و روانه ی بازار کتاب شده است. 

معرفی کتاب فرهنگ واژگان پرکاربرد حقوقی

بکارگیری نابجای کلمات و گاها تلفظ اشتباه آن ها از ناحیه دانشجو، مولف را بر آن داشته تا در اقدام اول با تدوین و گردآوری پرکاربردترین اصطلاحات و واژگان حقوقی در قالب کتابچه ای جیبی همراه با تلفظ صحیح آن، گامی هرچند کوچک در جهت پر کردن این خلاء در سیستم آموزش برداشته باشد.

خلاصه کتاب فرهنگ واژگان پرکاربرد حقوقی

سیرغانی نویسنده کتاب در دیباچه می نویسد: "علیرغم گذشت قریب یک دهه از جذب بی حد و حصر دانشجو در مقطع کارشناسی رشته حقوق در دانشگاه های مختلف کشور و اشباع شدن بازار کار در زمینه سردفتری اسناد رسمی، وکالت دادگستری، مانع از آن نشده تا این روند کاهش یابد.
جذب این گونه دانشجو در دانشگاه های مختلف که سیستم آموزشی آنها گاها با یکدیگر متفاوت است (دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی، علمی کاربردی و...) از جمله آموزش دانشجو از طریق سیستم مجازی و همچنین از طریق سیستم آموزش از دور که بعضا در برخی از آنها حضور دانشجو در کلاس درس الزام آور نیست منجر به آن گردیده که دانشجو در استفاده، بکارگیری و حتی تلفظ واژگان و اصطلاحات کلیدی رشته حقوق با معضل جدی روبه رو گردد. اصطلاحات و واژگانی که در دادگستری و نهادهای حقوقی کاربرد فراوانی داشته و ازاهمیت ویژه ای برخوردار است.
بکارگیری نابجای کلمات و گاها تلفظ اشتباه آنها از ناحیه دانشجو، ما را بر آن داشت تا در اقدام اول با تدوین و گردآوری پردکاربردترین اصطلاحات و واژگان حقوقی در قالب کتابچه ای جیبی همراه با تلفظ صحیح آن، گامی هرچند کوچک در جهت پر کردن این خلاء در سیستم آموزش برداشته باشیم."

برشی از متن کتاب فرهنگ واژگان پرکاربرد حقوقی

هر گاه مال غیرمنقول قابل تقسیمی بین دو نفر مشترک باشد و یکی از دو شریک، حصه ی خود را به قصد بیع به شخص ثالثی منتقل کند شریک دیگر حق دارد قیمتی را که مشتری داده است به او بدهد و حصه ی مبیعه را تملک کند این حق را حق شفعه گویند.

فرهنگ اصطلاحات حقوقی همراه با تلفظ

کتاب فرهنگ واژگان پرکاربرد حقوقی در واقع فرهنک اصطلاحات حقوقی می‌باشد که این اصطلاحات را همراه با تلفظ بیان می‌کند. 

رایگان pdf اصطلاحات حقوقی به زبان ساده

پی دی اف کتاب فرهنگ واژگان پرکاربرد حقوقی را می‌توانید با هزینه بسیار اندک از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود کرده سپس در کتابخوان مطالعه کنید. 

تلفظ صحیح کلمات حقوقی

در کتاب فرهنگ واژگان پرکاربرد حقوقی، می‌توانید تلفظ صحیح اصطلاحات حقوقی را پیدا کرده و مورد استفاده قرار دهید. 

تلفظ حصه در حقوق

حِصِّه: بهره، نصیب (معین)

حِصِّه: مُشاع سهم از مالی که چند مالک مشترک دارد که در جزء جزء سهم شریک می باشند.

دانلود کتاب فرهنگ واژگان پرکاربرد حقوقی

پی دی اف کتاب فرهنگ واژگان پرکاربرد حقوقی را می‌توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب دانلود کنید و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید. 

مشخصات کتاب فرهنگ واژگان پرکاربرد حقوقی را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: آرسس
نویسنده: رضا مافی و محسن سیرغانی
تعداد صفحه: 121
موضوع: حقوق و قوانین
قالب: pdf 
کتابشناسی ملی :
4653354
شابک :
978-600-8497-18-9
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
111
کنگره :
‏‫‭K50‏‫‭/م2ف4 1396
دیویی :
‏‫‭340/03

کتاب های مشابه فرهنگ واژگان پرکاربرد حقوقی