امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
خرید چاپی
115,000
10%
ت 103,500
نظر شما چیست؟

کتاب سه کاهن نوشته «مجید قیصری»، روایتی داستانی-تاریخی، از برهه ای زندگی پیامبر اکرم (ص) می باشد و توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است.

معرفی کتاب سه کاهن

کتاب سه کاهن نوشته «مجید قیصری»، روایتی داستانی-تاریخی از تلاش حلیمه، دایه پیامبر اکرم (ص) است که در مدت یک روز، سعی در نجات جان نبی اسلام (ص) از گزند کاهنانی دارد که براساس نشانه های ظاهری پیامبر خاتم (ص) به دنبال یافتن و از بین بردن ایشان هستند. کتاب سه کاهن که برنده جایزه ادبی اوراسیای روسیه در سال ۲۰۱۸ شده است، اکنون به همت «قناری»، تولید کننده کتاب های صوتی، برای استفاده علاقمندان، آماده شده است.

خلاصه کتاب سه کاهن

قیصری در مقدمه کوتاهی بر کتاب سه کاهن می نویسد: عاشورا بهانه ای شد تا شماس شامی را بنویسم. بهانه را منتهی الامال شیخ عباس قمی به دستم داد: روایت در روایت، ناب و خواندنی. داستان موسای دیگر و این آخری تا این ساعت، سه کاهن، نیز فرزند همین کتاب اند. کتاب شیخ پر از بهانه است و من هم بهانه جو.

برشی از متن کتاب سه کاهن

حارث گردن می کشد. آن میان حاطب پیدا نیست. جلوی یکی از خیمه ها مردان غریبه دارند به سر و روی بچه ای دست می کشند. چون طبیبان، جثه های کوچک و نحیف و لخت بچه ها را از فرق سر تا پنجۀ پا لمس می کنند. انگار بیماری نادری یافته باشند، پوست تن تیرۀ بچه ها را وجب به وجب می جورند. از بچه ای به بچه ای دیگر. خشکه آبی کم بود، بیماری هم سر از قشلاق بنی سعد درآورده. مردانِ رنگی خیمه به خیمه می روند و بچه ها هلهله کنان به دنبالشان، و از پی آن ها غلام و اسب هاشان. معلوم نیست بچه ها دنبال آن ها افتاده اند یا آن ها دنبال بچه ها. غلام ترکه ای و شبق گون است، قدبلند و موی تراشیده. حلقه ای مسین در گوش دارد.

... کاهنان، به یک یکِ خیمه ها سرک می کشند. اگر خیمه ای خالی باشد، همسایه اش را خوانده پرس وجویی می کنند، بعد می روند سروقتِ خیمۀ بعدی. «شوم است، شوم.» «نشان کردۀ اجنّه است.» کم کم هول و هراس جماعت بالا می گیرد. چو افتاده که مردان رنگی دنبال پسربچه ای جن زده می گردند. زن های قبیله، به پچ پچه می گویند: «نکند جن گیرها نتوانند پیدایش کنند؟» یکی یکی هراسان دست پسربچه هاشان را می کشند و به اجبار نشان غربیه ها می دهند تا خاطرجمع شوند که بچۀ آن ها جنّی نیست.

خرید کتاب سه کاهن

جهت خریداری نسخه چاپی کتاب سه کاهن می توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب اقدام به سفارش کرده و از خواندن آن لذت ببرید.

دانلود کتاب صوتی سه کاهن

کتاب صوتی سه کاهن به گویندگی فریبا فصیحی توسط نشر قناری ارائه شده است. می توانید آن را از طریق نرم‌افزار فراکتاب دانلود کرده و در کتابخوان از شنیدن آن لذت ببرید.

مجید قیصری

مجید قیصری (زاده دی ماه ۱۳۴۵ در تهران) نویسنده معاصر ایرانی است. وی دانش‌آموخته رشته روانشناسی است. قیصری از سال ۱۳۷۲ داستان‌نویسی را آغاز کرده‌است.از دیگر کتاب های وی می توان به نگهبان تاریکی، ساحل تهران، زیر خاکی و کتاب های دیگر که در مجموعه فراکتاب نیز موجود می‌باشند، نام برد.

دانلود کتاب سه کاهن

پی دی اف کتاب سه کاهن و نسخه صوتی این کتاب را می توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب سه کاهن مشخصات رمان سه کاهن در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابستان معرفت
نویسنده: مجید قیصری
گوینده: فریبا فصیحی
تعداد صفحه: 184
موضوع: رمان ایرانی
قالب: pdf، صوتی و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
184
کنگره :
‏‫‬‭‬‭‭BP۲۴/۸۴
دیویی :
297/93
کتابشناسی ملی :
6227015
شابک :
‫‭978-622-6837-44-6
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه سه کاهن