کتاب شبیه دیوارها pdf

خاطرات اسیر آزاد شده ی لبنانی در جنگ عراق با ایران، شیخ ماجد الحاج سلیمان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شبیه دیوارها

کتاب شبیه دیوارها خاطرات یکی از آزادگان غیر ایرانی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. وی از طلبه‌های جوانی بوده است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از لبنان به ایران آمده است. شبیه دیوارها، نوشته امیرمحمد عباس‌نژاد، خاطرات اسیر آزاد شده لبنانی در جنگ عراق با ایران - شیخ ماجد الحاج سلیمان را روایت می‌‌کند.

این طلبه «شیخ ماجد الحاج سلیمان» نام داشت که بیست و هشتم آبان 1359 در تپه‌های الله اکبر به سمت حمیدیه و در هویزه، به اسارت نیرو‌های عراقی درآمد. وی از هم سلولی‌های دکتر عباس پاک‌نژاد، دکتر عظیمی، مهندس یحیوی و مهندس بوشهری بود که در زندان الرشید نگهداری می‌شدند. شیخ ماجد دیوار به دیوار سلول معصومه آباد نگهداری می‌شد و با خانم‌های زندانی توسط پیام‌هایی که با مشت به دیوار (مورس) می‌زدند، هم صحبت می‌شد.

او از دوستان و همرزمان سیدحسن نصرالله بود و در دوران اسارت برای کارهای اطلاعاتی به قلب منافقین نفوذ کرد و بعد از شناسایی و برگرداندن شماری از اسیران اغفال شده، به ایران بازگشت.
نوشتن خاطرات شیخ ماجد از سوی حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس به مولف پیشنهاد شده است. شیخ ماجد اکنون از نیروهای عقیدتی سیاسی لبنان در مسجد راس الحسین، منطقه نشیث نبی است و در مدت یک هفته‌ای که به ایران آمده بود، امیرمحمد عباس نژاد مصاحبه‌ها را با وی به انجام رسانده‌اند.

صفحات کتاب :
287
کنگره :
DSR1629‭ /س8‏‫‬‭ع2 1396
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
4924940
شابک :
‫‬‭978-600-7702-37-6
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه شبیه دیوارها