امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رد سرخ جامانده بر فنجان 

محوریت نیمی از کتاب رد سرخ جامانده بر فنجان که طی سه سال و به صورت پراکنده نوشته شده دفاع مقدس و انقلاب است اما مستقیم به جنگ اشاره ای ندارد و موضوع بخشی دیگر داستان هایی با موضوعات اجتماعی و خانوادگی است.

این مجموعه شامل 10 داستان است که پنج داستان آن در جشنواره های داستان نویسی برگزیده شده است. بلندترین داستان مجموعه حدود 10 صفحه است. «کفش های قرمز خال دار»، «بیگانه ای از ما»، « ماهی ها روی آب»، « این یک مشت استخوان» از جمله داستان های این کتاب است.

گزیده کتاب رد سرخ جامانده بر فنجان

یک رد سرخ روی فنجان جا مانده بود. جای رژ لب که خوب شسته نشده بود. ظاهراً شنیده هایمان خیلی هم بی راه نبود. اینکه یاشار با یک زن  معاشرت می کند، و احتمالاً با یک زن همسن و سال مامان.

فنجان را دوباره به آب چکان آویختم و یک لیوان برداشتم. تپش قلب گرفته بودم. اما سعی کردم خونسرد باشم تا متوجه حال خرابم نشود. لیوان را زیر یخ ساز گرفتم و از یخ پر کردم . کمی هم آب رویش ریختم.

چند نفس عمیق کشیدم و از آشپزخانه بیرون رفتم. روی مبل مقابلش نشستم و آب یخ را مزه مزه کردم. هر دو دستش را باز کرده بود و روی پشتی مبل انداخته بود. لیوان را روی میز گذاشتم و به چشم هایش خیره شدم. سرش را با استفهام تکان داد: به چی نگاه می کنی؟

بی توجه به سؤالش،گل سرم را باز و بسته کردم. گفت: پاشُدی اومدی اینجا که فقط زل بزنی به من؟

دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
4684193
شابک :
978-600-8200-84-0
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
116
کنگره :
PIR8348‭‬ ‭/ل87‏‫‭ر4 1396

کتاب های مشابه رد سرخ جامانده بر فنجان