امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تلخ و شیرین از اسارت

کتاب تلخ و شیرین از اسارت مجموعه ای از خاطرات آزادگان جنگ تحمیلی است تا قدمی برای شناخت مظلومیت های فرزندان غیور این مرز و بوم باشد.

هنر زندگی در چگونگی استفاده از داشته ها و فرصت ها، خصوصا در زمان بحران ها است.غم و غصه و شادی و نشاط لازمه هر جامعه ای است. اما در اردوگاه های یاس آور اسارت این عناصر رنگ و بوی دیگری داشت.

چرا که فرزندان سلحشور خمینی از کمترین ها برای حفظ روحیه و ایمان خود بهترین بهره را می بردند. رسالت این اثر تبیین و معرفی گوشه ای از این خلاقیت ها است، که می تواند برای نسل های امروزی راهگشا باشد.

در این مجموعه بیش از ۱۵۵ خاطرهٔ تلخ و شیرین از زبان ۳۴ نفر از آزادگان و نیز چند کتاب جمع آوری شده که هر خاطره دارای عنوانی مستقل و بر اساس حروف الفبا تنظیم شده است.

گزیده کتاب تلخ و شیرین از اسارت

در اردوگاه عنبر فردی داشتیم بهنام محمدرضا قریشی اهل بیدگل کاشان. ایشان زمانیکه اسیر شد در اثر موج انفجار به کلی حافظه اش را از دست داد. حتی در شنوایی و درک او هم اختلال ایجاد شده بود. ولی با این همه رو به قبله می ایستاد و نمازش را به طور کامل و صحیح می خواند. او حتی اسم مادر و خواهرش را هم نمی دانست. حاج آقا ابوترابی می گفت: محمدرضا هیچ وقت شکست نمی خورد. خیلی با او کار کردیم تا به تدریج نام نزدیکانش را به یاد آورد. مدتی بعد چیزهای دیگری هم یادش آمد.

یکی از کارهای او این بود که آشکارا به صدام و عراقی ها فحش می داد. چندی گذشت و من به خاطر خونریزی و ناراحتی معده به بیمارستان شهر منتقل شدم. وقتی در بیمارستان بودم محمدرضا را هم آوردند و در اتاقی بستری کردند. او در بیمارستان هم با فریاد می گفت: الموت لصدام. ولی موقع نماز که می شد وضو می گرفت و رو به قبله می ایستاد و قشنگ نماز می خواند. اینطور هم نبود که نقش بازی کند. چون در چند ماهی که با او بودیم، همیشه همینطور بود.

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
149
کنگره :
‏‫‬‭DSR1628‏‫‭‏‫‭/م9ت8 1397
دیویی :
‏‫‭955/08430922
کتابشناسی ملی :
5578162
شابک :
978-600-8857-95-2

کتاب های مشابه تلخ و شیرین از اسارت