کتاب راهکارهای عملی درمان وسواس pdf رایگان

به انضمام احکام و استفتائات

امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درمان وسواس آیت الله مظاهری

کتاب راهکارهای عملی درمان وسواس؛ به انضمام احکام و استفتائات حاصل سخنرانی های مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مظاهری با موضوع وسواس می باشد.
وسوسه و وسواس نوعی بیماری و به عبارتی شاید بدتر از سرطان است. بر همین اساس بحث درباره آن، برای کسانی که دچار این بیماری شده اند و در حقیقت شیطان بر آن ها مسلط شده ، بسیار ضروری است.

از آنجا که اسلام نیز هیچ یک از معضلات و مشکلات بشری را بی پاسخ نگذارده و حتی برای اصلاح موارد بسیار جزیی هم راهکار ارائه کرده است، درمان وسواس را نیز رها نکرده و برای آن راهکارهای عملی و مفیدی دارد و البته بهترین راهکارها در روایات و سیره معصومین (ع) وجود دارد.
بنابراین از نظر اسلام بیماری وسواس قابل درمان است. کتاب راهکارهای عملی درمان وسواس حاصل سخنرانی های مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مظاهری با موضوع وسواس می باشد که بعد از افزودن احکام وسواس و بخشی از استفتائات معظم له چاپ شده است.

بخشی از کتاب وسواس آیت الله مظاهری

در بخشی از کتاب راهکارهای عملی درمان وسواس می خوانید: نکته ی دیگری که باید وسواسی مراعات کند، انتخاب الگو است، البته الگویی که خود دچار این مشکل نباشد.
مثلاً اگر زن وسواسی است، الگوی او شوهرش باشد. اگر شوهر گفت: پاک است، بگوید: پاک است و اگر او گفت: نجس است، بگوید: نجس است. اگر دختر وسواسی است، مادرش را الگوی خود قرار دهد و هر چه این الگو گفت، تسلیم باشد.
عرف مردم را الگوی خود قرار دهد. وسواسی باید مثل متعارف مردم باشد. هر کاری که آنان می کنند، او هم بکند. اگر کار وسواسی را یک مقدار ریشه یابی کنیم، به این جا می رسیم که از نظر وسواسی همه جز خودش نجس هستند، نماز همه جز نماز او باطل است، همه به جز او به جهنّم می روند.
در حالی که وسواسی باید این طور فکر کند که عمل همه صحیح است و عمل او غلط. و اوست که باید از بقیه الگو بگیرد؛ چون وسواسی غیر متعارف است و باید متعارف شود.

صفحات کتاب :
119
کنگره :
‏‫‬‭‬‭BP232/65‏‫‬‭‬‭/م6ر2 1396‬
دیویی :
‏‫‬‭‭297/485
کتابشناسی ملی :
‎1‎1‎8‎9‎2‎7‎1
شابک :
978-964-2985-09-8‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه راهکارهای عملی درمان وسواس