امتیاز
5 / 4.6
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
27,000
50%
ت 13,500
خرید چاپی
115,000
15%
ت 97,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب ارتداد؛ داستان انقلابی که پیروز نشد و 22 بهمنی که خون آلود به پایان رسید، به قلم زیبای وحید یامین پور و منتشر شده در نشر سوره مهر می باشد. کتاب ارتداد pdf، رمان داستانی که خواننده در شروع از شنیدن خبری شوکه می‌شود، او ما را به 22بهمن 57 برده اما انقلاب پیروز نمی‌شود!!!

معرفی کتاب ارتداد

یامین پور در کتاب ارتداد می نویسد: «بـه چشـم هایش خیـره می مـانم. در عمـق پنهـان آن هـا چیـزی می بینم کـه آشناسـت. سـیدعلی آرام نجـوا می کنـد: «همان کـه امـام در رؤیـا بـه تـو گفـت؛ از آن چـه به تدریـج رخ می دهـد بتـرس؛ فاصله هـای تدریجی، لرزش هـای تدریجـی، سستی های تدریجـی، ’شـدن‘های تدریجـی؛ ایـن تدریجی هـا صـدای پـای ارتداد است و بریدن از حق!...
من از امام می‌پرسم نتیجه استدراج چیست؟
-ارتداد! 
-ارتداد چه کسی؟
-ارتداد انسان و در پس آن تاریخ. گروهی از انسان‌های یک عصر. 
-چرا باید همیشه گروهی به ارتداد مبتلا باشند؟ 
-برای اینکه گروهی دیگر جای آنها را بگیرند و آن گاه گروهی دیگر و دیگر...
-این بازی تاریخ است؟ 
-تاریخ خودش مبتلاست. یونس! این طرح خداست، برای آنکه بیازماید و جدا سازد و پاداش دهد.
دریغا که در همراهی هر امام حقی رنجی نهفته است که سیاه لشکر، حامیان را با این پرسش ناگهانی دهشتناک می‌آزماید: آیاا این انتخاب! به رنجی که در پی دارد، می‌ارزد؟
یامین پور در این کتاب بسیار زیبا، در قالب یک رمان به بیان ارتداد می پردازد.

خلاصه کتاب ارتداد

کتاب ارتداد وحید یامین پور، رمان عجیبی است که نویسنده کتاب با تخیل خودش تاریخ را تغییر می دهد. در رمان ارتداد داستان با یک فرض محال آغاز شده است. 22 بهمن 57 است و انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده.
امام بازداشت شده اند و...  وحید یامین پور در رمان ارتداد به سراغ سیاست رفته و کوشیده یک عاشقانه سیاسی را برای علاقه مندان تدارک ببیند.
در کتاب ارتداد، داستان از اوج شروع می شود و خواننده از شنیدن خبری شوکه می شود، او ما را به 22 بهمن 57 برده اما نه آن 22 بهمنی که انقلاب پیروز شد!
بلکه یک 22 بهمن سیاه و خون آلود... 22 بهمنی که رنگ و بویی از پیروزی ندارد... سیاه تر از 17 شهریور. حالا شنیدن قصه هم جذاب است و هم غیر قابل تصور، در جای جای کتاب خودت را در خیابان های تهران تصور می کنی.
در شرایطی که هنوز ده روز از جشن عمومی ورود امام به میهن نگذشته، عزادار شده است. مردم تمام امید خود را نابود شده می‌بینند و شیرینی پیروزی در کام آن ها تلخ شده است.

راوی قصه، مرد عاشقی است که عاشقانه های زندگی اش در دل این تاریخ معکوس رقم می خورد و حالا در جایی از تاریخ ایستاده که هیچگاه رخ نداده اما به ما نهیب می زند که ممکن بود امروز در جایی شبیه آنجا که او قرار گرفته، ایستاده بودیم.

کتاب ارتداد حدود ۲۵۰ صفحه دارد، و در سه بخش «حیرت»، «ارتداد» و «رجعت» نوشته شده است.    

 

دانلود کتاب ارتداد نوشته وحید یامین پور

جملات کتاب ارتداد

 شب پیش، ما شاد بودیم و هیجان زده. دریا بلند می خندید. گونه هایش گل انداخته بود. تو را در آغوش می‌فشرد و تو هم می خندیدی. ده روز از دوازدهم بهمن، از برگشتن امام، می گذشت.
ده شب، هر شب بوی اسپند و عود کوچه ها را معطر می کرد. اما صبح روز بعد، آن صبح بارانی، با ابرهایی که بوی حادثه می‌داد، بلور رؤیاهای ما تکه تکه شد.

همان صبحی که دریا سراسیمه به خانه وارد شد و گفت امام را شبانه از مدرسهٔ رفاه دزدید هاند و هر کسی را که آن اطراف بوده با خود برده اند.
همان صبح وحشتناک، صبح بیست و دوم بهمن پنجاه و هفت، که در فاصلهٔ چهارراه سرچشمه تا پل چوبی و از آن سو تا توپخانه و سیروس، و سرتاسر خیابان شهناز هر جنبنده‌ای را با تیر می‌زدند.

همان صبح که احمد تیر خورد و دریا از پیچ کوچه او را دیده بود که به خود می‌پیچد و جان می دهد. همان صبح که گویندهٔ رادیو، خشک و رسمی و لرزان، خبر حکومت نظامی را  اعلام کرد و بعد تند و تند ترانه به هم چسباند.
ما همه نابخت یار بودیم. ماجرا برای ما تمام شده بود. پیروزی، درست در کوتاه ترین فاصله، از دست های ما سُر خورد و افتاد در چاهی که انتهایش ناپیدا بود.
خبر آن قدر تکان دهنده بود که ناپدید شدن ده ها نفر از دوستانمان را از یاد برده بودیم.

همه، به دستور ارتش، حبس خانگی بودند. حتی شب، کسی جرئت گفتن الله اکبر نداشت. حادثه، پرحجم، بزرگ تر از حجم درک ما، حتی بزرگ تر از فهم تاریخ، رخ داده بود. دریا از همان روز دیگر آرام نشد.
اما هنوز دریا بود و من او را می شناختم و او هنوز طاقت شنیدن گریهٔ تو را نداشت و تو را در آغوش می فشرد. تا خردادماه؛ تا آن نیمه شب لعنتی...

نقد کتاب ارتداد

نقدهای بسیاری از کتاب ارتداد شده است که در این جا به چند نظر از خوانندگان اشاره می کنیم:
و چقدر زیبا این کتاب روح انسان را در ورطه ی خیالی لطیف به پرواز در می آورد
...
یک رمان تمام عیار از حیث درام و تاریخ و آینده نگری.... حقیر پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.
...
نثر و داستان پردازی خوبی دارد ولی به شدت تحت تاثیر اعتقادات، و نه واقعیات نوشته شده است. حوادث دردناک پس از کودتای خیالی در کتاب، در عالم حقیقی تنها با سرنوشت نظام‌های ایدئولوژیک منطبق بوده است و سنخیتی با ماهیت عصر پهلوی ندارد. ‌ای کاش نویسنده درکی واقع بینانه از سیر تحولات جامعه ایران، پیش و پس از انقلاب می‌داشت.
....
ولی می توان گفت یکی از بهترین نقدهای موجود این جمله است: نقد کتاب ارتداد:آن چیزی را که داری نباید نفی کنی تا عظمتش را نشان دهی!

جملات کتاب ارتداد
اول بـه مبـارزه فکـر می کنـد بعـد بـه مسـلمانی... شـاید بی فکـر و از سـر عجلـه ایـن جملـه را گفتـه باشـد. خـدا کنـد این طـور باشـد. امـا او در انتخـاب کلمـات وسواس دارد. دریا کم حرف می زند و حساب شده. حتی آن وقت ها که گاه برای احساساتش کلمه را به جای قدرت نگاه و حرارت لامسه به ‏کار می برد هم در تعداد جملاتش صرفه جویی می کرد.
...
پرسش های دریا را به خاطر می آورم که هنگام هجوم سختی آن ها را روی سر من هوار می کرد؛ این که حادثه ها چرا شکل دیگری ندارند؟ چرا هجوم می آورند و ما در برابر آن ها تا این حد ناتوان و درمانده ایم؟ چرا تمام قوای دفاعی ما از کار افتاده است و امواج زمان با ما آن کاری را می کنند که امواج دریا با یک دسته خاشاک بی وزن می کنند؟
...
موجـی از نگـرانی در دلم سـرازیر می شـود. چـرا مـن بـا این مهـه فکـر و برنامـه از حـال و آینـده، از دیـدن آرزو در پیچ وخـم مبارزه غافل بوده ام؟ گویا همیشـه آرزو را در پنج سالگی تصور کرده ام! گویی زمان بر همه‏ چیز گذشته جز بر آرزو! آرزو حـالا بـا حالتی از شـرم و احتیـاط بـه مـن نـگاه می کنـد. خـدای مـن! چـرا تـا ایـن لحظـه هیجـان دریـا را در چشـم های او ندیـده بـودم؟ چشـم هایش حکایـت آشـنای آرزوهـای بـزرگ و افق هـای بلنـد و بی قراری هـای همیشـگی دریاسـت. مـن چـرا نباید به این می اندیشـیدم!

خرید کتاب ارتداد

نسخه چاپی کتاب ارتداد را می توانید با تخفیف از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

کتاب نخل و نارنج

کتاب نخل و نارنج یکی دیگر از نوشته های وحید یامین‌پور، پژوهشگر و نویسنده معاصر ایرانی درباره زندگی شیخ مرتضی انصاری، مرجع تقلید بزرگ شیعیان در عصر قاجار است. این کتاب توسط انتشارات جمکران منتشر شده است.

دانلود کتاب ارتداد

کتاب ارتداد را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب خریداری و دانلود کنید. سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب ارتداد

مشخصات کتاب ارتداد در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: وحید یامین پور
تعداد صفحه: 248
موضوع: داستان ایرانی، رمان عاشقانه
قالب: pdf و چاپی با تخفیف 
صفحات کتاب :
248
کنگره :
‭PIR8365‬
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
6062929
شابک :
‭978-600-03-3407-9‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه ارتداد