نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب تربیت دینی کودک از حائری شیرازی به بیان بخشی از درس های تربیتی استاد محمد صادق ح‍ائ‍ری‌‌ ش‍ی‍رازی می پردازد. درس هایی که با کلامی شیوا، به آموزش روش صحیح تربیت کودک بر اساس آموزه های دینی می پردازد.

این کتاب به خوبی توانسته به والدین کمک کند تا در تربیت دینی کودکانشان به بهترین نحوه ممکن عمل کنند.

معرفی کتاب تربیت دینی کودک

کتاب تربیت دینی کودک، بازنویسی گفتارهای آیت الله حائری شیرازی در بیش از 70 جلسه «درس تربیت» با حضور دانشجویان علوم تربیتی است که می توان آن را «مقدمه ای بر تربیت»، به خصوص تربیت کودکان دانست و حاوی دیدگاه هایی عملی برخاسته از اسلام است که جای آن در میان دیدگاه های رنگارنگ علوم غربی خالی است.

مقدمه نویسنده کتاب

نویسنده در مقدمه کتاب تربیت دینی کودک می گوید:

امروزه تعلیم و تربیت از مسائل بسیار مهم عالَم است. اساس امنیت عالَم به تعلیم و تربیت برمی گردد. اگر انسان ها بد تعلیم و تربیت شوند، ابزار تهاجم فرهنگی خواهند شد.
اگر عالَم بخواهد از این وضعی که در آن هست آزاد شود، آن آزادی در گرو اصلاح روش تعلیم و تربیت است. با اصلاح این روش، علما و دانشمندانی ظهور خواهند کرد که عالَم به واسطه ی آن ها اصلاح خواهد شد. 

کتاب تربیت دینی کودک مناسب چه کسانی است ؟

همانطور که از نام کتاب پیداست این کتاب مناسب والدینی است که می‌خواهند فرزندشان را به خوبی و به کمک علوم دینی پرورش دهند.

بخشی از متن کتاب

مسائل تربیتی باید به اصولی پایدار و محکم برگردند. به عبارت دیگر برنامه‌ریزی تربیتی باید از ریشه‌ی جهان‌بینی تغذیه کند. نه تنها تربیت، بلکه نظریات و طرح‌ها و قوانین اقتصادی و سیاسی و اجتماعی هم باید به ریشه‌های جهان‌بینی برگردند تا با تغذیه از آن ریشه‌ها، ثبات و پویایی حاصل شود. 
اگر مسائل به جای آن که از ریشه های ثابت تغذیه شوند، به یک سلسله شرایط و تجارب نزدیک به تاریخ آن جامعه برگردد، چون تجربیات و مسائل جدید مطرح می‌شود، این چنین قانونگذاری و برنامه‌ریزی به جای این که پویا باشد، حالت متغیر پیدا می‌کند؛ هنوز طرحی به نتیجه نرسیده، طرح جدید دیگری مطرح می‌شود و برنامه‌ها را عوض می‌کند.
در نتیجه، نظریات متعدد و متکثری در عرض هم پیش می‌آیند. این تکثر در نظریات، گویای این است که پایه‌های طرح، بر یک جهان‌بینی که مشخصه‌ی آن ثبات است، برنامه‌ریزی نشده است.

خلاصه کتاب تربیت دینی کودک حائری شیرازی

این کتاب با 5 بخش با عناوین ذیل ارائه شده است.

جهان بینی تربیتی
دین و تعلیم و تربیت
تربیت بر مبنای فطرت
عوامل تربیت
روش‌های سوء تربیتی

دانلود کتاب مربی و تربیت حائری شیرازی

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود تربیت دینی کودک حائری شیرازی pdf و خرید تربیت دینی کودک نسخه چاپی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت تهیه کنید.

کتاب تربیت دینی کودک

مشخصات تربیت دینی کودک حائری شیرازی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: محمدرسول ملاحسنی
گوینده: آیت الله حائری شیرازی
تعداد صفحه: 220
موضوع: تربیت دینی کودک
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
220
کنگره :
‏‫‬‮‭‬‮‭BP253/4‏‫‭‏‫‬‮‭/ح2ت4 1397
دیویی :
297/644
کتابشناسی ملی :
4266568
شابک :
978-600-441-008-3
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه تربیت دینی کودک