امتیاز
5 / 5.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 42,500
خرید چاپی
130,000
15%
ت 110,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دعبل و زلفا

کتاب دعبل و زلفا اثری تحسین ‎برانگیز از حجت الاسلام و المسلمین مظفر سالاری که توسط انتشارات به نشر منتشر شده است.
رمان دعبل و زلفا سرگذشت آشنایی و زندگی پر فراز و نشیب شاعر اهل بیت(ع), دعبل خزاعی با همسر سازش ناپذیرش, زلفا!

از دیگر آثار نویسنده رمان جذاب و پرفروش «رؤیای نیمه شب» می باشد که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفته و به چاپ شصت و هفتم رسیده است و انتظار می رود «دعبل و زلفا» نیز این موفقیت را تکرار کند.

این رمان روایتی عاشقانه از آشنایی و زندگی پر فراز و نشیب دعبل خزاعی، شاعر اهل بیت(ع) و همسر سازش ناپذیرش زلفاست؛ در کتاب دعبل و زلفا، مقاطعی از زندگی دعبل در زمان امام موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) به صورت داستانی بازگو شده است؛ عشق میان او و زلفا بستری جذاب برای ماجراهای فراوان این رمان است که تلاش دارد بر اساس داده های تاریخی به بازسازی و بازآفرینی ماجراها و حوادث بپردازد.

بخشی از متن کتاب دعبل و زلفا

صدها شترِکاروان با ده‌ها اسب و نگهبان مسلح و غلامان پیاده و چندتایی قاطر و سگ همراهش به کاروان‌سرایی بزرگ خزید که پر از بار و شتر و گاری و حمال و انبار و اطاقک‌هایی در اطراف بود. بارها را که پایین می‌آوردند، ده‌ها کودک گدا و پابرهنه و دخترکان ولگرد و بی‌سرپرست، دوره‌شان کردند. در گوشه‌ای خربزه‌هایی بزرگ را تلنبار کرده بودند. دعبل بزرگ‌ترین خربزه را خرید.

تا دو حمال، بار شتر را بر پشت اسبش بگذارند و ببندند، خربزه را به ده‌ها باریکه برید و بین بچه‌ها و دخترکان تقسیم کرد. دست، کاسه کرد و تخمه‌های خربزه را به اسبش خوراند. به خودش چیزی نرسید.

سکه‌ای به حمال‌ها و چند سکه به کاروان‌سالار داد و از ابن‌سیار و دو سه همسفر دیگر خداحافظی کرد. ابن‌سیار گفت: امیدوارم تو به زودی ندیم هارون شوی و من، طبیب مخصوص او!

نگهبان‌ها دختران و زنان اسیر را کنار صدها طاقه پارچه و خمره‌های گلین جمع کرده بودند. با تکان دادن تازیانه‌های حلقه شده، مجبورشان می‌کردند که فشرده‌تر بنشینند و از جلو چشم دور نشوند. دلش می‌خواست برود و خبری از او بگیرد.

صفحات کتاب :
330
کنگره :
PIR8087‭‬‭‬‭‬‭ /‮الف‬245‏‫‬‭د7 1396
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
4269814
شابک :
978-964-02-2778-7
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه دعبل و زلفا