کتاب عارف 12 ساله pdf و چاپی

مادرانه های نوجوان شهید رضا پناهی

امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
خرید چاپی
50,000
10%
ت 45,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب عارف 12 ساله مادرانه های نوجوان شهید رضا پناهی، به نویسندگی سید حسین موسوی می باشد. مادرانه های نوجوان شهید رضا پناهی که برای شهادت فرزندش دعا کرد تا او به آرزویش برسد.

معرفی کتاب عارف 12 ساله 

کتاب عارف ۱۲ساله مادرانه های نوجوان شهید رضا پناهی که برای شهادت فرزندش دعا کرد تا او به آرزویش برسد. فرزندی که در سن کم به درجات بالای معرفت رسید. رضا پناهی، عارف ۱۲ ساله ای است که شگرف ترین و عظیم ترین صحنه های از خود گذشتگی را در عمر کوتاه خود به نمایش گذاشت. ستاره درخشان کلاس اول راهنمایی که عظمت روحی او به تنهایی می تواند عالمی را روشن کند.

کتاب عارف 12 ساله Pdf

کتاب عارف 12 ساله pdf در نرم افزار فراکتاب در نسخه الکترونیک در دسترس شماست و می‎‌توانید آن را به صورت آنلاین و یا آفلاین مطالعه نمایید.

خلاصه کتاب عارف ۱۲ساله 

در دنیای ترجیح دادن مادیات بر معنویات، در بطن داستان زندگی این نوجوان مضامین عمیق عارفانه و عاشقانه‌ای است که می‌تواند دل و جان نوجوانان و جوانان را درگیر خود کند.
رضا پناهی حقیقت نورانی است که ایمان و ایثار و تعهد و عشق و پایبندی او را به ارزش‌ها، بزرگترین سرمایه ی اجتماعی برای تقویت باورهای دینی و ملی نوجوانان و جوانان است که این امر، جز اصلی‌ترین مسائل کشور محسوب می‌شود.
دشمنی که دیروز با عبور از مرزهای جغرافیایی وارد وطن ما شد، امروز با تمام قوا در یک جنگ جدید و نامتقارن فرهنگی به مرزهای فکری نوجوانان و جوانان تجاوز کرده است. در شرایط سخت تهاجم فکری و فرهنگی کنونی، شناساندن همه جانبه ی تفکرات و آرمان‌های رضا پناهی‌ها بر نسل‌های نو در ردیف مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف دلسوزان و دغدغه‌مندان است که این کار، مناسب‌ترین زمینه برای ایجاد هرگونه تغییر و تحول فردی و اجتماعی آنان است.

با توجه به اینکه یکی از ویژگی‌های مهم دوران نوجوانی و جوانی الگویابی برای زندگی فردی و اجتماعی است، معرفی الگوی مناسب موجب به کار افتادن استعدادها و ظرفیت‌های پراکنده نوجوانان و جوانان می‌شود.
حس کمال گرایی در نوجوانان و جوانان آنها را از درون به حرکت وا می‌دارد تا خود را به کسانی که مظهر کمالاتند، نزدیک کنند و به طور طبیعی این قرابت و نزدیکی در شکل گیری شخصیت و هویت آنان موثر خواهد بود.
بنابراین هویت انسان که در دوران نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد، تا حدود زیادی وابسته به الگوهایی است که به آنها معرفی می‌گردد.
رضا پناهی، به عنوان یک نوجوان با اراده، آگاه، پشت پازده به غرایز، آرمان گرا و... مختارانه قدم در عرصه‌ای می‌گذارد که آشنایی با او می‌تواند به عنوان الگویی برتر، نوجوانان و جوانان را با آینده درخشان و امیدبخش دلگرم نماید.
صد حیف و هزاران افسوس که بعد از گذشت بیش از ۳۳ سال از دوران طلایی دفاع مقدس، با وجود این همه ستاره و الگوهای هدایت، ما هنوز نتوانسته‌ایم رضاها را آنچنان که شایسته و بایسته است، به عنوان نوجوان و جوانان کشورمان معرفی نماییم.
امید است با معرفی و رونمایی از این گنج، ضمن تاثیرگذاری در جامعه زمینه ی استخراج گنج‌های فراوانی که سرمایه‌های بزرگ فکری و معنوی کشورمان هستند، فراهم گردد. 

مزار شهید رضا پناهی

مزار این شهید بزرگوار، کرج – آستان مقدس بی بی سکینه (س) می باشد.

خاطرات شهید رضا پناهی

مادر رضا می گوید: رضا هر روز منقلب تر و عاشق تر می شد و من می دیدم که رضا با عشق راهش را انتخاب کرده است و شیفتگی او برای خدا و امام زمان(عج) و ائمه اطهار (ع) مثال زدنی بود.
'معصومه امامی اصل' ادامه داد: قبل از تولد رضا به پابوس امام رضا (ع) رفتم و از خداوند خواستم به بزرگواری امام هشتم (ع ) فرزندی مبارک به من عطا کند .

او گفت: رضا در 14 بهمن ماه سال 48 در کرج به دنیا آمد و خداوند بزرگ را به خاطر این نعمت شکر کردم.

وصیت نامه شهید رضا پناهی

در قسمتی از وصیت نامه صوتی شهید رضا پناهی آمده است؛ هدف من از رفتن به جبهه این است که اولاً به ندای «هل من ناصر ینصرنی» لبیک گفته باشیم و امام عزیز و اسلام را یاری کنیم و آن وظیفه ای که امام عزیزمان بارها در پیام ها تکرار کرده: که «هرکس که قدرت دارد واجب است به جبهه برود» و من می روم تا به پیام امام لبیک گفته باشم. آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در تمام جهان است و امیدوارم که روزی به یاری رزمندگان، تمام ملت ها زیر سلطه آزاد شوند.

دانلود کتاب عارف 12 ساله

برای خرید کتاب کتاب شهید رضا پناهی، عارف 12 ساله، بصورت چاپی و الکترونیکی به سایت و اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

دانلود کتاب عارف 12 ساله

مشخصات کتاب عارف ۱۲ ساله در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: سید حسین موسوی
تعداد صفحه: 80
موضوع: خاطرات نوجوان شهید رضا پناهی
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
80
کنگره :
‏‫DSR1626‭‬ ‭/پ9‏‫‭م8 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0843092‬‬
کتابشناسی ملی :
5589704
شابک :
978-622-6609-00-5
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه عارف 12 ساله