امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,400
نظر شما چیست؟

نمی از ایثار

کتاب نمی از ایثار نوشته محمدرضا بابایی ابرقویی به وضعیت هشت سال دفاع مقدس و حال وهوای جبهه های جنگ در قالب خاطراتی از رزمندگان اسلام می پردازد.

در کتاب نمی از ایثار می خوانیم

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه 1357 به رهبری حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) تحولی عظیم در جهان ایجاد کرد که باعث به خطر افتادن منافع نامشروع استکبار جهانی در منطقه شد. دشمنان به اشکال مختلف، سعی کردند مانع پیشرفت این انقلاب الهام بخش شوند.

برای رسیدن به این هدف از راههای گوناگون از جمله؛ جنگ روانی، ترور، خشونت، جنگ داخلی و... وارد شدند. وقتی نتیجه نداد، ارتش بعثی عراق را با پشتیبانی کامل به سمت مرزهای ایران هدایت کردند تا از این طریق انقلاب اسلامی نوپای ایران را شکست دهند.

نیروهای جان برکف ژاندارمری، ارتش، سپاه و بسیج مردمی از سراسر کشور، به فرمان روح الله و با توکل بر خداوند متعال با مقاومتی غیرقابل تصور، دشمن را طی چندین عملیات بزرگ از وطن عزیزمان بیرون رانده و به عنوان متجاوز به دنیا و تاریخ معرفی کردند.

ایران درآستانه جنگ وضعیت سیاسی، اقتصادی و نظامی مطلوبی نداشت،
اما از نقاط قوت غیرقابل انکاری از جمله؛ رهبری پیامبرگونه امام خمینی(رحمت الله علیه)، رشد و بالندگی نیروهای مسلح، وجود نیروهای مؤمن و انقلابی در ارتش ، عمق استراتژیک، نیروی مسلح جدید و رو به رشد مردمی همراه با شور انقلابی، سپاه پاسداران، اتحاد و همبستگی ملی و... برخوردار بود.
هرچند ارتش بعثی عراق برای حمله به ایران از برتری نسبی اولیه برخوردار
بود، اما پس از هشت سال جنگ و خونریزی، هیچ نتیجه ای جز شکست برای
حزب بعث و صدام نداشت.

 

صفحات کتاب :
104
کنگره :
‫DSR1628 ‭/ب2ت2 1396
دیویی :
‏‫‭‭955/8430922
کتابشناسی ملی :
4646741
شابک :
‫‭978-600-96996-2-9
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه نمی از ایثار