نظر شما چیست؟

مانع یک راه است 

از رایان هالیدی

هنر جاودان تبدیل تلاش به پیروزی کتاب مانع یک راه است نشان می دهد که هیچ مانعی آنقدر بزرگ نیست که نتوان از آن عبور کرد. با مقاومت، آرامش و خونسردی می توانیم بیاموزیم که چگونه هنگامِ درکِ موانع، بیشتر مشاهده گر شویم.

رایان هالیدی به ما کمک می کند که به جای تسلیم شدن، مانند کاری که مردمانِ عادی ممکن است انجام دهند؛ بدونِ توجه به اینکه شرایطِ زندگی چه قدر مشکل است، به برندگانی خارق العاده و با پشتکار تبدیل شویم. با تسلط بر هیجاناتِ خود، آرامش اعصاب خود را حفظ خواهیم کرد. هنگامی که این گونه رفتار و عمل کنیم، قادر هستیم راحت تر با موانع روبه رو شویم. آماده خواهیم بود تا به جای فرار کردن و تسلیم شدن، پایداری خود را حفظ کرده و درک کنیم که همواره راهی پیش رو وجود دارد.

تسلیم شدن در برابر نخستین مانعِ قرار گرفته بر سر راهمان، آسان است. هنگامِ ناراحتی و بروز مشکلات، به راحتی می توان دست ها را به نشانه تسلیم بالا گرفته و گفت: «دیگر تمام شد، هرچه در توانم بود انجام دادم.» اما این آدم های عادی هستند که به راحتی تسلیم می شوند. این افراد معمولی هستند که برای یک زندگی معمولیِ کسل کننده آماده شده اند و هنگامِ دیدن نخستین نشانه خطر، با ترشرویی جا می زنند. برعکس، برندگان و رهبران با موانع مقابله کرده و عمل می کنند. مخاطب نهایی کتاب «مانع یک راه است» ما هستیم تا بتوانیم با مانع روبه رو شویم، آن را در ذهن خود تفسیر کرده و فرصتی برای رشد بدانیم، سپس دست به کار شده و رقبا را شکست دهیم.

کتاب های مشابه کتابچه مانع یک راه است