امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

قانون موفقیت

راهنمایی ماندگار برای دستیابی به رویا و موفقیت

مفهومِ موفقیت با توجه به ارزش ها و اهداف افراد، متفاوت است. با این حال، روش کار و نحوه ی جست وجوی موفقیت، برای همه یکسان است. موانع و شکست ها در طول مسیر، جزئی اجتناب ناپذیر و اغلب موقت، از این فرایند هستند. راه های میانبر نیز کمکی نمی کنند، زیرا شکست ها جزئی از فرایند یادگیری و برای موفقیتِ حقیقی، الزامی هستند.

کتاب "قانون موفقیت" ، نوشته ی ناپِلئون هیل، اصول و ارزش هایی را به اختصار شرح می دهد که تقریبا یک دهه بعد در مشهور ترین اثر او، یعنی کتاب "بیندیشید و ثروتمند شوید"، منتشر شد. با درک قدرتِ نامحدود ذهنِ انسان، همه می توانند به دورترین آرزوهای خود دست یابند. شادی و کامیابی، بدون توجه به جایگاه فرد در زندگی، دست یافتنی هستند. نیروی محرک سفر به سوی موفقیت، قدرتِ باور است.

موفقیت، با تعیین هدفی مشخص برای آینده شروع می شود. هدف باید عینی و ملموس باشد، بهتر است آن را با نوشتن تنظیم کنید. قدم بعدی آن است که باور داشته باشید که موفقیت حتمی است. قوه ی تخیل انسان، قدرت خارق العاده ای برای شکل دادنِ واقعیتِ مادی دارد. گام های عملی نیز ضروری هستند. عادت های خوب مانند سخت کوشی، آراستگی و پس انداز کردن، عوامل کلیدی هستند.

بزرگ ترین مانع موفقیت، ترس است. شش نوع ترس اصلی وجود دارد که باید بر آن ها تسلط یافت؛ ترس از انتقاد، فقر، پیری، مرگ، از دست دادن و بیماری. ترس باید از ذهن بیرون شود تا عملا بتوانیم به طور کامل بر هدف تمرکز کنیم. بهترین راه برای خلاص شدن از ترس ها این است که مستقیم با آن ها مواجه شویم و احساساتی را که القا می کنند و جایی را که از آن نشات می گیرند، بررسی کنیم.

کتاب های مشابه کتابچه قانون موفقیت