نظر شما چیست؟
کتابچه ذهنیت روانشناسی جدید موفقیت


ذهنیت، مهم ترین جنبه موفقیت است. اگر شما درگیر تکرار و روزمرگی شده اید، احتمالا نیاز به تغییر ذهنیت خود دارید. ذهنیت، یک دیدگاه روانی است که نحوه تحلیل و واکنش نشان دادن نسبت به موقعیت ها را تعیین می کند. «نا امیدی» می تواند بعضی از افراد را متلاشی کند، اما همین نا امیدی، می تواند افراد دیگر را به متعالی شدن و رشد کردن برساند.

ذهنیت رشد معتقد است که هوش و توانایی، کیفیت هایی در حال توسعه و رشد هستند. همه می توانند استعداد و توانایی های اولیه خود را از طریق کار سخت، تعهد، چالش های مداوم و یادگیری تغییر دهند. پتانسیل، نامحدود است و توانایی، با گذشت زمان و به تدریج، رشد می کند.

شما فردی خوش بین هستید یا بدبین؟ آیا نیمه پر لیوان را می بینید یا نیمه خالی؟
افرادی که نیمه پر را می بینند، قدر داشته های خود را می دانند و نیمه خالی را به عنوان فرصتی برای پر کردن آن در نظر می گیرند. آن ها به صورت فعال برای رشد کردن تلاش می کنند.

افرادی که نیمه خالی لیوان را می بینند، همیشه نداشته هایشان را در نظر می گیرند و معتقدند که شرایط به همین شکل باقی می ماند. در نتیجه، همین عقاید، کارکردشان را محدود می کند. آن ها راه تلاش، شکست و یادگیری را پیش نمی گیرند، در صورتی که مداومتِ کار و تلاش، پیش نیاز موفقیت در اهداف بلند مدت است.

موفقیت و نتیجه، از طریق اَعمال و تلاش شخص حاصل می شود. تلاش و اقدامات فرد نیز، توسط سیستم اعتقادی هدایت می شود.

کتاب های مشابه کتابچه ذهنیت