امتیاز
5 / 4.9
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,800
خرید چاپی
40,000
15%
ت 34,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب سه دقیقه در قیامت اولین کتاب با موضوع تجربه‌های بعد از مرگ انتشارات شهید ابراهیم هادی است که توانست خیلی زود به یکی از کتاب‌های پرفروش ایران تبدیل شود.

معرفی کتاب سه دقیقه در قیامت

کتاب سه دقیقه در قیامت با قطع پالتویی در 132 صفحه منتشر شده است. در ابتدای کتاب مقدمه‌ای مفصل با عنوان این متن را بخوانید آورده شده است که با ذکر چندین مثال از کتاب‌های منتشر شده در ایران و حتی در غرب به منتقدان تجربه‌های نزدیک به مرگ یا NDE پاسخ می‌دهد. بعد از این مقدمه نسبتا طولانی داستان اصلی شروع می‌شود. این داستان مربوط به یک پاسدار جانباز است که بر اثر عوارض جانبازی به کما می‌رود در این انقطاع سه دقیقه‌ای روح از تنش جدا شده و به عالم بالا می‌رود.

نقدی بر کتاب و نویسنده کتاب

در نشر شهید ابراهیم هادی هیچ اثری از نویسندگان کتاب‌های آن که بعضا کتاب‌های پرفروش ایران هم هستند وجود ندارند و عکس نویسنده کتاب سه دقیقه در قیامت و یا سایر آثار موضوعیت ندارد. اما این کتاب با روند مستند و بدور از تکلفی که در پیش گرفته است توانسته مخاطبانی بسیاری را به خود جذب کند. پرداختن و استناد نویسندگان کتاب به تفصیل به سوابق و تاریخچه NDE و تجربه‌های نزدیک به مرگ در آثار نویسندگان ایرانی و غربی به باورپذیری داستان کتاب و مستندتر شدن آن کمک شایانی نموده است.

البته کتاب سه دقیقه در قیامت شروع نشر شهید ابراهیم هادی برای موضوع تجربه‌های نزدیک به مرگ است و پس از آن تا کنون 4 کتاب بازگشت، شنود، تقاص و با بابا نیز در این ژانر روانه بازار کتاب ایران کرده است و شاید این اشاره‌ها به این خاطر بوده است. با شروع داستان اصلی و مواجهه مخاطب با یک شهید زنده، بر جذابیت کتاب افزوده می‌شود. اما در خلال داستان بارها راوی به آیات و روایات اشاره می‌کند که این شاید باعث ریزش بخشی از مخاطبان کتاب و ضربه به مستند بودن کتاب باشد. عکس کتاب سه دقیقه در قیامت

دانلود کتاب سه دقیقه در قیامت

با نصب رایگان نرم افزار فراکتاب می‌توانید همه کتاب‌های دیجیتالی که در نرم افزار و سایت فراکتاب عرضه شده است را به مدت محدود به صورت آنلاین مطالعه نمایید. با این توضیح امکان دانلود کتاب سه دقیقه در قیامت pdf رایگان وجود ندارد اما در نرم افزار می‌توانید آن را رایگان مرور کنید. علاوه بر آن امکان خرید و دانلود کتاب دیجیتال سه دقیقه در قیامت در فراکتاب فراهم شده است. نسخه چاپی کتاب نیز در فراکتاب در همین صفحه در دسترس است.

خلاصه کتاب سه دقیقه در قیامت

کتاب سه دقیقه در قیامت شرح خاطرات پس از مرگ یک جانباز پاسدار است که برای سه دقیقه از دنیا رفته است. در ابتدای این کتاب برش‌هایی از کتاب‌های با موضوع تجربه‌های نزدیک به مرگ در ایران و غرب ذکر شده است که از جمله به گزیده‌ای از کتاب حیات پس از مرگ نوشته ریموند مودی و کتاب در آغوش نور و کتاب ادراکات نزدیک به مرگ اثر دکتر ملوین مورس می توان اشاره کرد. پس از آن داستان اصلی شروع می‌شود که حکایت زندگی نامه‌ای مختصر از راوی داستان و سپس اصل داستان که خاطرات آن سه دقیقه مرگ است می‌باشد.

تجربه گر کتاب سه دقیقه در قیامت انسان مومنی است که از کودکی نیز اهل مراعات بوده است. او در نوجوانی برای دور ماندن از خطرات دنیا دائم در حال آرزوی مرگ است و در یک شب موفق به دیدار حضرت عزائیل می‌شود که به او می‌گوید هنوز نوبت شما نشده است! روز بعد از این دیدار از یک تصادف خطرناک جان سالم به در می‌برد و معتقد می‌شود که باید تا زنده است برای رضای خدا کار کند. از همین برداشت راوی، عکس کتاب سه دقیقه در قیامت طراحی شده است که در آن اشاره‌ای به مدار زندگی و ساعت‌های در گذر آن شده است. او موفق به استخدام در سپاه می‌شود و تعریف می‌کند که شخصیتی شوخ طبع دارد. در یک ماموریت چشم چپش آسیب می‌بیند و این آسیب دیدگی تا مدت‌ها برایش ایجاد مزاحمت می‌کند. نهایتا همین آسیب باعث دردی زجرآور می‌شود که باید برای خلاصی از آن عمل جراحی انجام شود. در حین همین عمل برای دقایقی از دنیا می‌رود و داستان اصلی کتاب از اینجا شروع می‌شود.

در ادامه خلاصه کتاب سه دقیقه در قیامت pdf و بعد از مرگ راوی داستان سه دقیقه در قیامت به پشت میزی می‌رود که روی آن یک دفتر قطور از اعمالش قرار دارد. ابتدا به او گفته می‌شود نمازهایت خوب و مورد قبول است برای همین وارد بقیه اعمالت می‌شویم. در این کتاب همه اعمال با جزئیات نوشته شده است. او با ورق زدن صفحات عین اعمال خود را مثل یک فیلم می‌بیند و همچنین می‌بیند که تک تک اعمال خوبش به خاطر گناهانی مثل غیبت و شوخی‌های نابجا محو می‌شوند و در نهایت دستش خالی می‌شود. بعد از مرور کتاب اعمالش پیرمردی را پیش او می‌آورند که مدت‌هاست منتظر اوست. در یکی از روزهایی که در مسجد در حال خدمت کردن است این پیرمرد خطاب به اطرافیانش از تجربه گر مرگ کتاب سه دقیقه در قیامت بدگویی می‌کند و حالا به خاطر همین بدگویی در آن دنیا گرفتار شده است.

نهایتا پیرمرد مجبور به دادن ثواب ساختن یک حسینه آن هم با خلوص کامل به راوی کتاب سه دقیقه در قیامت می‌شود. در انتهای داستان تجربه‌گر کتاب سه دقیقه در قیامت به دنیا بازگردانده می‌شود و فرصت دوباره برای زندگی پیدا می‌کند در حالی که در تمام عمر مشتاق شهادت است.

متن کتاب سه دقیقه در قیامت pdf

نسخه الکترونیک کتاب سه دقیقه در قیامت با استفاده از فایل ورد کتاب تولید و عرضه شده است که امکانات بیشتری را نسبت به سه دقیقه در قیامت pdf در اختیار شما قرار می‌دهد. جهت آشنایی با کتاب الکترونیک، امکان مطالعه رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

هویت راوی کتاب

راوی داستان کتاب سه دقیقه در قیامت پس از آن اتفاق ماجرایش را برای فقط چند دوست صمیمی تعریف می‌کند و خیلی علاقه‌ای به پخش ماجرا ندارد. نشر شهید ابراهیم هادی با اصرار فراوان اجازه مصاحبه می‌گیرد و پس از آماده شدن کتاب ساعت‌ها طول می‌کشد تا راوی اجازه چاپ کتاب را بدهد و شرط هم می‌کند که هیچ نامی از وی برده نشود. در طول کتاب هم هیچ اشاره‌ای به هویت ایشان نمی‌شود فقط در مقدمه کتاب اشاره می‌شود که راوی ساکن اصفهان و عضو سپاه اصفهان است. شهدای هم‌رزم ایشان هم که در کتاب نام برده می‌شوند و در انتهای کتاب تصاویرشان آورده شده است عضو سپاه اصفهان هستند.

شرح سه دقیقه در قیامت امینی خواه

حجت الاسلام امینی‌خواه پس از شرح موفقی که بر کتاب آن سوی مرگ دارند و با مشاهده استقبال بی نظیری که بحث ایشان در این باره در دانشگاه فردوسی مشهد در فضای مجازی پیدا می‌کند به سراغ کتاب سه دقیقه در قیامت می‌روند و شرحی مفصل در 95 جلسه یک و نیم ساعته برای این کتاب تقریبا کوچک دارند. البته که شرح، حاشیه‌های فراوانی از جمله مطالب مرتبط با دنیای بعد از مرگ و همچنین خاطراتی جذاب از علمای دین را شامل می‌شود. این شرح با عنوان سه دقیقه در قیامت امینی خواه در فراکتاب به صورت رایگان در دسترس شماست.

ویدوئوی معرفی کتاب سه دقیقه در قیامت

 

کتاب سه دقیقه در قیامت pdf

اجازه دانلود رایگان پی دی اف کتاب سه دقیقه در قیامت در سایت انتشارات شهید ابراهیم هادی برای نسخه اولیه این کتاب مجاز شده است و متن کتاب سه دقیقه در قیامت در نسخه ویرایش شده آن با 30 صفجه بیشتر در حال چاپ مجدد از سال 1400 می‌باشد.

متن کتاب سه دقیقه در قیامت

فیلم تمام اعمال موجود بود، اما لازم به مشاهده نبود. تمام اعمال خوب، مورد تأیید من بود. آن زمان دوران دفاع مقدس بود و خیلی‌ها مثل من بچه مثبت بودند. خیلی از کارهای خوبی که فراموش کرده بودم تماماً برای من یادآوری می‌شد. اما باتعجب دوباره مشاهده کردم که تمام اعمال من در حال محو شدن است! گفتم: این دفعه چرا؟ من که در این روز غیبت نکردم!؟ جوان گفت: یکی از رفقای مذهبی‌ات را مسخره کردی. این عمل زشت باعث نابودی اعمالت شد. بعد بدون اینکه حرفی بزند، آیه سی‌ام سوره یس برایم یادآوری شد: روز قیامت برای مسخره کنندگان روز حسرت بزرگی است. «یا حَسرَةً علی العِباد ما یأتیهم من رسولٍ الاّ کانوا به یَستهزؤن» خوب به یاد داشتم که به چه چیزی اشاره دارد.

من خیلی اهل شوخی و خنده و سرکار گذاشتن رفقا بودم. با خودم گفتم: اگه اینطور باشه که خیلی اوضاع من خرابه. رفتم صفحه بعد، روز بعد هم کلی اعمال خوب داشتم. اما کارهای خوب من پاک نشد. با اینکه آن روز هم شوخی کرده بودم، اما در این شوخی ها، با رفقا گفتیم و خندیدیم اما به کسی اهانت نکردیم. غیبت نکرده بودم. هیچ گناهی همراه با شوخی‌های من نبود. برای همین شوخی‌ها و خنده‌های من، به عنوان کار خوب ثبت شده بود. با خودم گفتم: خدا را شکر. یاد حدیثی افتادم که امام حسین علیه السلام می‌فرمایند: برترین اعمال بعد از اقامه نماز، شاد کردن دل مؤمن است؛ البته از طریقی که گناه در آن نباشد. خوشحال شدم و رفتم صفحه بعد، باتعجب دیدم که ثواب حج در نامه عمل من ثبت شده! به آقایی که پشت میز نشسته بود بالبخندی از سر تعجب گفتم: حج؟! من در سنین نوجوانی مکه نرفتم!؟

خواندن کتاب سه دقیقه در قیامت را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم

این کتاب با توجه به فضای معنوی فوق‌العاده‌ای که ایجاد می‌کند و همچنین یادآوری مرگی که منتظر همه ماست به همه کسانی که یکی دو ساعت برای خواندن آن فرصت دارند پیشنهاد می‌شود.

خرید نسخه چاپی و دیجیتال کتاب

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب و در همین صفحه نسخه دیجیتالی و نسخه چاپی کتاب سه دقیقه در قیامت عرضه شده است که می‌توانید هر یک را تهیه کنید. سه دقیقه در قیامت | NDE

مشخصات کتاب سه دقیقه در قیامت در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: ابراهیم هادی
نویسنده: گروه نویسندگان انتشارات ابراهیم هادی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 120
موضوع:  تجربه‌های بعد از مرگ
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
120
کنگره :
‏‫‬‭BF1045‭‬
دیویی :
133/9013
کتابشناسی ملی :
5721139
شابک :
978-600-7841-77-8
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه سه دقیقه در قیامت