امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,500
خرید چاپی
150,000
15%
ت 127,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اینجا فتنه ای رخ داده است

کتاب اینجا فتنه ای رخ داده است، مصاحبه ها و مناظره های تلویزیونی مربوط به وقایع انتخابات 88 می باشد. این کتاب حاصل گفت وگوها و مناظره های سه برنامه تلوزیونی «ایران 88»، «رو به فردا» و «دیروز، امروز فردا» در بازه زمانی 24 خرداد 88 تا شهریور 89 می باشد.

به اعتقاد نویسنده، سه برنامه تلوزیونی «ایران 88»، «رو به فردا» و « دیروز امروز فردا» که توسط وحید یامین پور اجرا می شد، صریح ترین برنامه ای بود که رسانه ملی درباره وقایع انتخابات 88 در آن زمان پخش می کرد و به دلیل همین صراحتی که در این برنامه ها بود علاقه مردم به آن ها جلب شد و کم کم مخاطبان زیادی پیدا کرد. وی معتقد است، مکتوب و مستند کردن این سه برنامه در راستای سندنگاری فتنه 88 انجام شد و هدف وی از مکتوب کردن این مناظره و مصاحبه ها حفظ اسناد مرتبط با وقایع بعد از انتخابات 88 بود. وجود همچین کتابی در جامعه باعث مستند شدن وقایع سال 88 می شود و هرچه میزان استناد وقایع 88 بالاتر برود فضای سیاسی را بهتر می توان مدیریت کرد.

مؤلف، وقایع بعد از انتخابات 88 را فراموش نشدنی می داند و اذغان دارد بعد از گذشت 5 سال از حوادث سال 88 همچنان اثرات آن در جامعه وجود دارد و به وضوح قابل مشاهده است. نویسنده در ابتدای کتاب آورده است: «در این کتاب حرف هایی است که تاریخ مصرف ندارد» زیرا یامین پور انسان با سواد و اندیشمندی است و سوال های مناسبی برای این برنامه های تلویزونی طرح کرده است. همین انتخاب مناسب سوالات و مباحث باعث شده تا این گفت وگوها تارخ مصرف نداشته باشد.

همه گفت وگوهای این سه برنامه تلوزیونی تدوین شده و اگر در مصاحبه ها به شخص خاص یا واقعه خاصی اشاره شده، در پاورقی های کتاب این اشخاص یا وقایع به طور کامل توضیح داده شده است. همچنین در ابتدای هر مصاحبه این کتاب، مصاحبه شونده معرفی شده تا خواننده با فضای سیاسی فرد مصاحبه شونده بیشتر آشنا شود. این کتاب بیشتر یک سند نگاری است و مؤلف قصد نداشته وارد تحلیل این مصاحبه ها و مناظره ها شود.

"حرف هایی که تاریخ مصرف ندارد"این بهترین توصیف برای کتابی است که پیش رو دارید. اکنون پس از گذشت پنج سال از انتخابات دهم ریاست جمهوری و اتفاقات تلخ پس از آن بهتر درک می کنیم که آن اتفاقات یک شبه و با اعلام نتایج انتخابات رخ نداد بلکه ریشه و سابقه ای هم تراز با انقلاب اسلامی داشت. انباشت کینه ها و شبهه ها در سی سال پس از انقلاب اسلامی کاری کرد که به قول مسعود ده نمکی از پهلوی تا مهدی خزعلی در یک صف قرار بگیرند. در این میان رای مردم و جمهوریت نظام می رفت که قربانی کشمکش های سیاسی شود.

گزیده کتاب اینجا فتنه ای رخ داده است

شریفی راد: آمار دیگری هم شنیده ام. آقای موسوی اعلام کرده است حدود 30 میلیون رای آورده ام. آقای رضایی گفته است 9 میلیون رای آورده ام. یعنی باید مجموعه آرای ریخنه شده به صندوق ها را بین این دو نفر تقسیم کنیم و بقیه هیچ!

صفحات کتاب :
872
کنگره :
‏‫JQ1789‭‬ ‭/آ5‏‫‭ر92 1393
دیویی :
324/955
کتابشناسی ملی :
3679149
شابک :
‏‫‬‮‭978-600-175-825-6
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه اینجا فتنه ای رخ داده است