امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,250
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ابرها مسافرند

کتاب ابرها مسافرند مجموعه شعر کودکانه که برای گروه سنی «ب» و «ج» سروده و منتشر شده، مانند تمام مجموعه شعرهای کودکانه کمال شفیعی مشعوف به نکات تربیتی مربوط به کودکان توجه دارد و موضوعاتی از قبیل احترام به والدین، ارتباط با محیط اطراف، اهمیت نظم و ترتیب و ... در این مجموعه پُررنگ است.

در کتاب ابرها مسافرند 10 شعر کودکانه با عنوان های «پدر»، «سوسک ها یواشکی»، «مشکل هزارپا»، «کاروان نوبهار»، «نه دشمن کلاغ است نه دوست کلاغ است»، «بازی»، «حس تازه»، «از نگاه پنجره»، «از دست پای من» و «شکل توپی خاردار» در قالب مثنوی آمده است.

شفیعی در قالب این شعرهای طنز، بچه ها را با خصوصیات برخی از حشرات و حیوانات مانند سوسک و هزارپا و خارپشت و همچنین بعضی از پدیده های طبیعی مانند زایش ابرها و بارش باران و نیز اعضای بدن انسان از قبیل دست و پا آشنا می کند.

ضمن اینکه او در حین این شعرها به خوبی توانسته بچه ها را با مفاهیمی اساسی مانند ایثار و اهمیت مسئله ای مانند شهادت، فلسفه بازی، تمرین اندیشیدن و انشا نوشتن و ... مواجه کند. البته نباید تاثیر تصویرگری های امیر علایی را در انتقال این حس به خواننده عموماً خردسال کتاب ابرها مسافرند فراموش کرد.

صفحات کتاب :
28
دیویی :
8‮فا‬1‏‫‭ش564‮الف‬ ب1392
کتابشناسی ملی :
3361093
شابک :
978-600-175-664-1
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه ابرها مسافرند