امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هنر خلاق اندیشیدن

کتاب هنر خلاق اندیشیدن نوشته راد جاد کینز با ترجمه فاطمه باغستانی توسط انتشارات پریوش طلایی منتشر شده است.

مدرسه و اجتماع در ما این احساس را ایجاد می کنند که توانمندی های ما محدود هستند و اعتماد به خلاقیت هایمان را از ما می ربایند. باوجود این حقیقت که ما با قدرت تجسم، شهود و هوشی سرشار به دنیا آمده ایم، بسیاری از انسان ها تربیت می شوند که از این قدرت و توان بی انتها استفاده نکنند، درنتیجه پژمرده و افسرده می شوند. مدارس، خانواده و دوستان ما دیدی محدود به توانمندی های ما دارند و همان را بازتاب می دهند. فرد خلاق کسی است که اگر چیزی را بخواهد، پیش می رود و تلاش خود را می کند. تمام طراحی ها، فیلم ها و آثار دالی موفق نبودند؛ اما او آن قدر تلاش کرد تا محترم شمرده شد.

طراحان مدرن مانند فیلیپ استارک و زها حدید نیز دیدگاهی منحصربه فرد دارند. آن ها به دلیل طراحی خانه های اپرا، استادیوم ها و هتل های نمادین معروف هستند. آن ها همچنین خودرو، دوچرخه، لامپ، جواهرات، صندلی و قایق طراحی کرده اند. آن ها شیوه فکری ای را توسعه دادند که می توان برای هر پروژه ای به کار گرفت. گاهی موفق می شوید و گاه شکست می خورید؛ اما آنچه اهمیت دارد این است که همه گزینه ها را امتحان کنید و ببینید درنهایت چه روی می دهد.

ذهنیت خلاق را می توانید با هر کاری که انجام می دهید بیامیزید و هر بُعد از زندگی خویش را با آن غنی کنید. خلاقیت یک کلید نیست که روشن یا خاموش شود، خلاقیت شیوه نگرش و دیدن است. خلاقیت یعنی با جهان پیرامون خود یکی شوید، از آن انرژی بگیرید و به آن انرژی بدهید. افراد خلاق همیشه خلاقیت خود را همراه دارند، حتی زمانی که مستنداتی را بایگانی می کنند، آشپزی می کنند، برنامه ریزی می کنند یا کارهای روزمره را انجام می دهند.

کنگره :
BF408‏‫‬‭/ج2ھ9 1398
دیویی :
153/35
کتابشناسی ملی :
5480692
شابک :
978-622-220-012-1
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
300

کتاب های مشابه هنر خلاق اندیشیدن