امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

کتاب ورود به خلاقیت اثر علی شمیسا



گزیده ای از کتاب ورود به خلاقیت:



خلاقیت یکی از نیازهای زندگی و قابلیتی است که شما را از دیگر موجودات متمایز می کند. توانایی های خلاق همچون سایر انواع هوش ها با اندازه های متفاوت و گوناگون در میان همه وجود دارد. آنچه به عهده شما گذاشته می شود این است که آن را شکوفا سازید و به خدمت خودتان بگیرید.



امروزه یکی از خلأ هایی که در فرهنگ ما دیده می شود، مسئله بی توجهی به نو آوری، پدیدآوری و آفرینندگی است و این عامل جداکننده جوامع مترقی از جوامع عقب مانده است. امروزه بیشتر مؤسسات بزرگ ی که استعدادهای خلاق را پرورش داده اند، به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهند در بازار های جهانی رقابت کنند، باید هر چند مدت محصولاتشان را نو و جدید کنند تا

مشتریان خود را از دست ندهند.

آن ها برای رسیدن به این هدف روی پرورش خلاقیت کار می کنند. از دیدگا ه آبراهام مزلو انسان نیازهایی دارد که خودشکوفایی و خلاقیت در رأس آن هاست. قرار گرفتن در رأس هرم برای همه یکسان نیست. به عبارت دیگر، آنچه این نیاز را در افراد ارضا می کند، در آن ها کاملاً متفاوت است.



یک فرد خلاق می تواند مسائل انتزاعی و پیچیده ای را که بشر با آن رو به روست از نظر تئوری حل کند، اما باید همانند یک کارگر لوله کش که به حرفۀ خویش افتخار می کند و مشکلات متفاوت را حل می کند، به کار خود مباهات کند. به طور کلی خلاقیت یک ویژگی همگانی است و عموم مردم می توانند این مشخصه را داشته باشند.



موضوع حائز اهمیت آن است که باهوش بودن با خلاق بودن برابر نیست. این تصوری اشتباه است. زمانی که می گوییم فلانی شاگرد ممتاز است، منظور همان فرد آفریننده نیست ؛ نه اصلاً این طور نیست. شما برای ایجاد و ابداع و نوآوری به هوش بالا نیاز دارید. فرد خلاق ممکن است شاگرد ممتاز هم باشد؛ اما شاگرد ممتاز بودن، حتماً دلیل خلاق بودن نیست.

 

سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
223
کنگره :
BF408‏‫‬‮‭/ش8و4 1396‭‮‬
دیویی :
‏‫‬‭‬‮‭153/35
کتابشناسی ملی :
4732729
شابک :
978-964-236-820-4

کتاب های مشابه ورود به خلاقیت