امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معجزه شادی

کتاب معجزه شادی اثر دبلیو دالی جنتری نقشه راه را برای رسیدن به شادی واقعی در اختیارتان قرار می دهد. خرید این کتاب به این معناست که شما می خواهید آنجا باشید و کتاب به شما نشان می دهد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

شادی بخش مهمی از زندگی است و سهم آن در زندگی کمتر از خشم، اندوه و ترس نیست. شادی با خود زندگی شروع می شود. شادی یک حادثه نیست، هدیه ای آسمانی نیست، بلکه چیزی است که شما به خودتان می دهید. شادی در مکان خاصی پنهان نشده است و نتیجه فعالیتی خاص یا شرایطی ویژه نیست؛ بلکه حالتی از کامیابی جسمی، روحی و عاطفی است که می توانید هر لحظه احساسش کنید. پس به جای اینکه منتظر آن باشید، آن را احساس کنید. علت اینکه بیشتر مردم در مورد شادی منفعل هستند این است که تصور می کنند شادی حالتی گریزان دارد.

مردم در سراسر دنیا منتظر آزادی نیستند. آن ها برای رسیدن به آزادی می جنگند. ثروت چیزی نیست که آن را به ارث ببرید، بلکه می توانید آن را تولید کنید. این روزها عمر مردم طولانی شده است. چون یاد گرفته اند کیفیت زندگی خود را با انتخاب های روزانه بهبود بخشند. کتاب معجزه شادی (Happiness for dummies) به شما می گوید چگونه شادی را خلق کنید و سرنوشت زندگی خود را در دست بگیرید. این کتاب به گونه ای نیست که بخواهید برای رسیدن به شادی گام های منظمی را طی کنید. (به عنوان مثال، اینکه تا گام اول را بر ندارید، نتوانید گام دوم را بر دارید.) این حاصل چهار دهه تجربه به عنوان صاحب نظر در این حوزه و به عنوان کسی است که کار بالینی انجام داده است و بیش از شصت سال تجربهٔ زندگی شخصی دارد.

شادی و شادکامی عناوین جذابی می باشند که همواره دغدغه اصلی بسیاری از خانواده ها بوده و می باشد، یکی از مشکلات اصلی در این زمینه عدم شناخت صحیح اصول شادی و عوامل شادی آفرین می باشد که متأسفانه اغلب انسان ها گمان می کنند پول تنها عاملی است که می تواند شادی بیافریند، کتاب حاضر در ابتدا سعی می کند ضمن تعریف شادی به اصلاح برخی نگرش های غلط در این زمینه پرداخته و عوامل اصلی شادی را با توجه به تحقیقات صورت گرفته بیان نماید.

احساس امنیت، احساس بی نیازی، احساس دوراندیشی و احساس آرامش از دیدگاه دبلیو دالی جنتری (William Doyle)، به عنوان ارکان اصلی شادی تشخصی داده شده اند. در این رابطه پروفسور جنتری این توضیح را نیز می دهند که همواره انسان ها نیازمندی هایی را برای خویشتن تصور می کنند، آنچه مهم است این می باشد که انسان در حال حاضر نیازی را حس نکند. البته در کنار این ارکان به عوامل دیگری همانند رضایت، لذت، قدردانی، سکوت و سلامتی نیز اشاراتی می گردد. و در همین رابطه نیز به این نکته اساسی اشاره می شود که ثروت، قدرت و موفقیت شادی نیست و شادی مقوله ایست جدای از این موارد است.

کتاب معجزه شادی با توجه به رویکرد مؤلف که به نوعی ارائه راهکارهای متنوع برای بهبود کیفیت زندگی و کاهش استرس می باشد و استفاده از پیام های رویکرد روان شناسی مثبت گرا، کتاب بسیار خوبی در این زمینه می باشد علاوه بر اینکه کتاب پیش رو با توجه به موضوع هر فصل آزمونی و پرسشنامه ای طرح و از خواننده می خواهد تا خویشتن را بررسی و در صدد تغییرات مورد نیاز خویش برآید. ترجمه خوب کتاب در کنار بومی سازی برخی از نکات نامرتبط به فرهنگ ایرانی اسلامی نیز از دیگر نکات برجسته کتاب پیش رو می باشد.

عدم وجود تعادل در زندگی، همواره یکی از عواملی است که می تواند زمینه ساز استرس و نگرانی را در افراد ایجاد کند، مؤلف بخشی از مطالب کتاب را به تعادل بین نظم و آزادی، کار و تفریح، اجتماعی بودن در برابر خلوت گزینی و خود خواهی در برابر خیرخواهی تخصیص داده است، شادی در محیط کار، شادی در محیط منزل و شادی در روابط زناشویی از دیگر فصول کتاب معجزه شادی می باشد. جنتری در این بخش به اثرات مثبت محیط کاری بر شادی، اثرات سبک تربیتی والدین در شادی خانواده و آزمونی برای روابط زناشوئی اشاره می کند.

کتاب معجزه شادی شش بخش و بیست وچهار فصل دارد. در بخش اول که حاوی چهار فصل است، با نظریاتی اساسی در زمینه شادی به عنوان هیجانی مثبت برای سلامتی، عناصر کلیدی شادی و اینکه چه چیزی را نمی توان شادی قلمداد کرد، آشنا می شوید. در این بخش به شما نشان می دهم چگونه بهره شادی خود را محاسبه کنید تا دریابید در مقایسه با دیگران در کدام قسمت منحنی شادی قرار دارید. همچنین توضیح داده شده است که چگونه شادی به عنوان بخشی از نظام عصبی شما، در تعیین نحوه صحیح زندگی تان تأثیرگذار است. در بخش دوم، مفاهیمی از حوزه روان شناسی مثبت که در کسب تجربه شادی مؤثرند، معرفی می شود. هیچ کس در آغاز زندگی نمی آموزد که خوش بین، سختکوش و وظیفه شناس باشد. در این بخش به شما نشان داده می شود که به دست آوردن این سه ویژگی کار سختی نیست.

بخش سوم راه های رسیدن به شادی را نشان می دهد. در این بخش توضیح داده می شود که لبخند به طور حتم شادی را وارد زندگی نمی کند و اینکه شادی فقط رویداد نیست، بلکه چیزی است که شما برای آن کار می کنید. بخش چهارم به عدم تعادل در زندگی بیشتر انسان ها اشاره دارد. شما بیشتر کار می کنید و کمتر بازی می کنید. شما بیشتر با چالش ها روبه رو هستید تا لذت ها. شما بیشتر خودخواه هستید تا خیرخواه. این بخش به شما کمک می کند تا به یک شادی منطقی با رعایت ابعاد مهم تر زندگی دست یابید.

مردم تمایل دارند زندگی روزانه خود را به سه حوزه اصلی تعاملی (کار، منزل و روابط دوستانه)، تقسیم کنند. بخش پنجم راهبردهای خاص موقعیتی را برای افزایش شادی در این سه حوزه ارائه می دهد. بخش ششم حاوی چهار فصل است که نکاتی کلیدی را در قالب ده مورد برای هر یک از فصول جهت حرکت به سوی شادی ارائه می کند. پایان بخش مطالب کتاب معجزه شادی بیان راهکارهایی برای افزایش شادی کودک در کنار بیان افکار شادی آفرین و همینطور موانع شادی می باشد.

صفحات کتاب :
296
کنگره :
BF575‭‬ ‭/خ9‭‏‫‬‭ج9 1390
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
2414575
شابک :
978-964-236-369-8‬
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه معجزه شادی