امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دختران با عزت نفس

هرکسی می تواند عزت نفس یک زن را تضعیف یا تقویت کند، مادر، معلم، پدر، دوست، همسر و... ویل گنون در کتاب دختران با عزت نفس درباره چیزهایی که باعث تضغیف عزت نفس در زنان و دختران می شود، صحبت می کند. او ضمن اشاره به ریشه های اساطیری گرایش دختران به انزوا در زمان بلوغ به مشکل عدم اعتمادبه نفس در دختران امروزی و نقش والدین و مربیان در از بین بردن این موضوع پرداخته است:«متأسفانه، دختران ما نیز مانند دختران یونان باستان که در پیشگاه آرتمیس دعا می کردند، همین طور که به سوی مرحلهٔ بلوغ حرکت می کنند، در مقابل تغییر بدن شان مقاومت نشان می دهند.

نه تنها مادران و پدران به طور سنتی از اولین علایم رشد دخترشان دوری می کنند، بلکه همه چیز در رسانه های گروهی به دختران می گوید که آن ها موجب شرمساری هستند و باید خودشان را پنهان کنند. وزنی که به طور طبیعی دختران در دورهٔ بلوغ به دست می آورند، با آرمانی نشان دادن شکل بدنی عروسک باربی و رژیم هایی غذایی که به طور پیوسته در مجلات مخصوص دختران نوجوان مطرح می شود، به عنوان موردی نادرست جلوه داده می شود. به خصوص، دختران در نوجوانی در خطر توجه ناخواستهٔ مردان قرار می گیرند.

نه تنها دختران باید از مسایل مربوط به عادت ماهیانه مراقب خودشان باشند، بلکه باید در برابر فشارهای جنسی سنین نوجوانی نیز از خودشان محافظت کنند.» او در کتاب دختران با عزت نفس به نقش محبت، الگوسازی، استفاده از قدرت کلمات، احترام به خود، خطرپذیری صحیح، راستی پیشه کردن و نظارت و مراقبت در پرورش عزت نفس در دختران پرداخته است.

سال نشر :
1387
صفحات کتاب :
235
کنگره :
HQ777‏‫‭ /گ8د3 1387
دیویی :
649/133
کتابشناسی ملی :
1259450
شابک :
978-964-412-870-7‬

کتاب های مشابه دختران با عزت نفس