کتاب نمایه توصیفی پایان نامه های دانشگاه علوم اسلامی رضوی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نمایه توصیفی پایان نامه های دانشگاه علوم اسلامی رضوی

کتاب نمایه توصیفی پایان نامه های دانشگاه علوم اسلامی رضوی نوشته محمدعلی قاسمی توسط انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شده است. امروزه با توجه به گسترش و گوناگونیِ موضوعات علمی و شیوه های پژوهشی، ضروری است که پژوهشگر از یک سو، منابع مرتبط با موضوع پژوهشش را بشناسد و از سوی دیگر، از تحقیقات و پژوهش هایی که در ارتباط با موضوعش انجام گرفته یا در حال انجام است آگاهی یابد.

همۀ این امور منوط به آن است که وی همواره با منابعی در پیوند باشد که وی را از تازه ترین خبرهای پژوهشی آگاه کند یا وی را از پیشینۀ پژوهشی موضوعش مطلع سازد. یکی از این منابع نمایه هایی است که به تناوب به صورت مکتوب یا دیجیتال عرضه می شود و پژوهشگران را در انتخاب یا چند و چون موضوعشان یاری می رساند. توجه به این مهم در دانشگاه ها به دلیل حجم بالای پژوهش در آنها که به طور خاص در پایان نامه نویسی مقاطع تحصیلات تکمیلی نمود می یابد، بیشتر احساس می شود. افزون بر این، ارائۀ چنین نمایه هایی بیانگر فرایند تولید دانش نیز می تواند باشد و در برنامه ریزی های پژوهشی اثرگذار است.

از این رو، معاونت پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی بر آن گردید تا با چنین اهدافی به تدوین و تنظیم نمایه ای توصیفی از پایان نامه ها و رساله های دفاع شده تا نیم سال اول تحصیلی سال 97 اقدام کند. این نمایه که معرفی تفصیلی پایان نامه ها و رساله های مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری است، تمامی رشته های دانشگاه علوم اسلامی رضوی را دربردارد و پس از بیان چکیده و کلیدواژگان هر پایان نامه، فهرستی اجمالی از مطالب آن را به دست می دهد و در پایان، با ذکر تعداد منابع، خواننده را تا حدودی با توان پژوهشی نویسندۀ پایان نامه آشنا می کند.

صفحات کتاب :
788
کنگره :
‏‫Z5055 ‭/‮الف‬93‏‫‬‮‭ق2 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭015/55075
کتابشناسی ملی :
5462991
شابک :
‫‬‮‭978-600-7044-40-7
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه نمایه توصیفی پایان نامه های دانشگاه علوم اسلامی رضوی