نظر شما چیست؟
کتاب «شهرها و فرهنگ ها» معروف ترین کتاب مالکوم مایلز است. کتاب دیگری از او، «شهرهای مصرفی» است که توسط همین انتشارات هم منتشر شده است. مایلز، استاد درس تئوری فرهنگی دانشگاه پلیموت انگلیس، در کتاب «شهرها و فرهنگ ها»، به نوعی از شهرهای معاصر و فرهنگ های تازهٔ آن ها انتقاد می کند.

مایلز معتقد است که اصطلاحات بسیاری در حوزهٔ شهر و فرهنگ وجود دارد که در تاریخ معنای مختلفی به خود گرفته اند و به شیوه های گوناگونی استفاده می شوند؛ در این کتاب تلاش کرده است تا این اصطلاحات را شفاف تر تعریف کند و کاربردهای متفاوت آن ها را بیان کند. در مقدمهٔ کتاب آمده است که: «برای نمونه، «فرهنگ» می تواند هم به معنای هنر و هم به معنای شیوهٔ زندگی به کار برده شود. مفهوم این کلمه، در کنار مفاهیم صنایع فرهنگی و یا در شرایط اروپا، معانی متفاوتی دارد.»

در بخش های دیگر کتاب، دربارهٔ مکان های فرهنگی و پیشینهٔ فرهنگ های هر شهر و همچنین شهرهای بلوک شرق سابق پس از فروپاشی شوروی صحبت می کند. به گفتهٔ مایلز، او در این کتاب تعاریف نهایی را ارائه نمی دهد؛ بلکه می خواهد بگوید که رابطهٔ بین شهرها و فرهنگ ها امری منطقی است؛ بدان معنی که شرایطی که توسط محیط های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ساخته می شود، ممکن است بر چگونگی عملکرد مردم در آن شرایط و همچنین در واکنش به آن شرایط تأثیرگذار باشد. همین واکنش ها هم، می توانند به کنش هایی منجر شوند که شرایط را دوباره تغییر دهند.
صفحات کتاب :
330
کنگره :
1396 9ش24م/151HT
دیویی :
76/307
کتابشناسی ملی :
4600541
شابک :
978-600-7683-72-9
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه شهرها و فرهنگ ها