کتاب 12 گام تا موفقیت نهایی pdf

نکاتی طلایی برای رسیدن به بلندترین قله های موفقیت

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,900
نظر شما چیست؟
محمد سیدا در کتاب 12 گام تا موفقیت نهایی، دربارۀ نگرش ها و راه های موفق شدن به تفصیل صحبت کرده، تا شما به راحتی موفقیت واقعی را برای خودتان معنا کنید و زندگی تان را با آن درآمیزید.

آیا از تغییر می ترسید؟ آیا تصور می کنید با تغییر رفتارتان، دوستی و محبت دیگران را از دست می دهید یا در انجام کارهایتان شکست می خورید؟ مطمئن باشید تغییر اگر در جهت مثبت و سازنده باشد، شما را هزاران قدم به سرمنزل مقصود نزدیک تر می کند. از همین حالا شروع کنید. افکار پوسیده و قدیمی را رها کنید، نگرش منفی را دور بریزید و به شادی، دوستی و موفقیت خوشامد بگویید.

موفق شدن، نه یک لحظه، نه یک احساس و نه یک شانس است. موفقیت آن لحظه از زندگی است که هر انسانی احساس کند به آنچه آرزو داشته، رسیده است. نقطه ای است که بارور شدن دانه ای که کاشته و از آن مراقبت کرده است را به چشم می بیند و محصول فکر سالم و تلاش و پشتکار خود را درو می کند. موفقیت همان ارتفاعی است که همه آرزوی رسیدن به آن را دارند. موفقیت امید هر راهی است. هرکس در راه تحصیل، عشق، کار و زندگی جویای موفقیت است. موفقیت می تواند انتهای تمام راه های پر پیچ و خم زندگی باشد و چشم انداز مطلوبی باشد که انگیزه را در انسان تقویت می کند.

برای موفق شدن در زندگی به یاد داشته باشید: هرگاه فرصت خوبی برای شما پیش آمد، آن را غنیمت بدانید و راهتان را در جهت جدید ادامه دهید تا آن جا که می توانید، از زیان هایی که ممکن است به شما برسند کم کنید. هرگز خود را فرد خوش شانسی تصور نکنید. احساس خوش شانسی باعث می شود تا دقت و توجه کمتری نسبت به مسائل مهم مبذول کنید. همیشه مراقب وضعیت خود باشید.

همۀ شما می دانید که در دنیا انسان های موفق بسیاری زندگی می کنند. فکر می کنید چرا این افراد توانسته اند تا بدین پایه موفق باشند؟ شاید بگویید که آن ها از هوش سرشاری برخوردارند؛ اما عامل هوش شرط لازم هست، ولی کافی نیست. افراد موفق از خصوصیات متنوع و در عین حال مشابهی برخوردارند. بهتر است بدانید که افراد موفق نیز مانند دیگران شکست می خورند؛ اما از هر شکست خود پله ای برای صعود به موفقیت آتی می سازند. آن ها از احساس غصه، رنج و درد نیز به نفع خود استفاده می کنند و معتقدند که بدون این عوامل نمی توانستند چنین سخت و پرانرژی کار کنند. تنها با احساس ناراحتی است که انسان متوجه می شود باید مسیر خود را تغییر دهد.

جملات برگزیده ی کتاب 12 گام تا موفقیت نهایی:

- هیچ چیز نه خوب است نه بد. باید دید که فکر چگونه آن را می پذیرد.
- اگر تصمیم بگیرید و عمل نکنید، بهتر از این است که اصلاً تصمیم نگیرید.
- تنها راه داشتن دوستان خوب، این است که خودتان دوست خوبی باشید.
- لذت های کاذب در اول کار به شما لبخند می زنند، ولی عاقبت نیش زهرآلود خود را در روح شما فرو می برند.
- در کتاب فروشی فرصت ندارید تا یک کتاب را به طور کامل بخوانید و بعد آن را بخرید؛ به ناچار از روی جلد انتخاب می کنید.

در بخشی از کتاب 12 گام تا موفقیت نهایی می خوانیم:

تفاوت آدم های موفق و ناموفق در آنچه دارند، نیست، بلکه در این است که با توجه به امکانات و تجربیات خود، چه می بینند و چه درک می کنند. هنگام وقوع حوادث و رویدادها، مثبت فکر کنید. مثبت اندیشی، دروازۀ جنبه های مثبت رویدادها و امور مختلف را به روی شما باز می کند و باعث شادمانی و ارضای خاطر شما خواهد شد.

سال گذشته، همسر یکی از دوستانم تصادف سختی کرد. ترمز ماشین زیر پایش خالی شده بود و نتوانسته بود به موقع پشت چراغ قرمز توقف کند. با عجله به دیدنش رفتم. انتظار داشتم او را رنگ پریده و ترسیده ببینم، ولی از اینکه دیدم او باانرژی و سرحال است و راجع به آن مسئله خیلی راحت صحبت می کند، بی نهایت متعجب شدم. او گفت: «خوشحالم قبل از این که وارد بزرگراه شوم، تصادف کردم. سرعت من پشت چراغ قرمز حدود سی کیلومتر بود و تصادف آسیب زیادی به من و ماشین نزد. اما اگر با سرعت صد و بیست کیلومتر این طور می شد، چه اتفاقی برایم می افتاد؟»

تفکر مثبت به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن نیست، بلکه تفکر مثبت یعنی داشتن روحیۀ خوشبختی، شهامت و شوخ طبعی، هنگام رویارویی با مشکلات. «هنگام پیاده روی می توانید به چمن ها نگاه کنید یا به ترافیک توجه کنید ، انتخاب با شما است.»
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
96
کنگره :
BF637 /م8‭‏‫‬‭‬‭س‌96 1393
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
3327524
شابک :
‏‫‬‭978-964-236-559-3

کتاب های مشابه 12 گام تا موفقیت نهایی