کتاب مناسک جامع حج pdf رایگان

مطابق با فتاوای حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟
برخی از ویژگی های کتاب به شرح زیر است:
1 این کتاب نظرات فقهی حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی مدّ ظلّه را در مورد حج، که در کتابهای مختلف پراکنده بود، یکجا در خود جمع کرده است، و گزافه نیست اگر آن را یکی از جامعترین مناسک حج در زبان فارسی بدانیم.

2 با توجّه به این که در برخی از مسائل، نظریّات معظّم له تغییر کرده بود، این کتاب آخرین فتاوای معظّم له را در اختیار شما می گذارد.

3 با توجّه به این که کتابهای فقهی مربوط به حجّ معظّم له در زمانهای مختلف تألیف و منتشر شده بود، گاه ناهماهنگی های ظاهری در بین برخی از فتاوای ایشان به چشم می خورد، که در این کتاب اصلاح شده است.

4 کتاب هایی که به صورت متن و حاشیه عرضه می شود مشکلات خاصّی برای خوانندگان دارد. با درج حواشی مورد اشاره در متن، در این کتاب با مشکل مذکور رو به رو نخواهید شد.

5 در برخی از کتاب های مناسک به مسائل غیر مورد نیاز، یا تکراری برخورد می کنیم. آنها را حذف نموده، و مسائل جدید و مورد نیاز را جایگزین آن نمودیم.

6 ادبیّات حاکم بر همه مسائل در حدّ توان یکسان شده، و کتاب حاضر با ویرایش و پیرایش مناسبی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

7 سعی شده است عنوان های فرعی بیشتری برای مسائل انتخاب شود، تا خوانندگان عزیز در زمان کمتری به مسأله مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

8 برخی از مسائل را جابجا کرده، و در ابواب و فصول مناسب تر نهاده شده است.

9 مسائلی که مصداق خارجی نداشته، و در بسیاری از مناسک های قدیم وجود داشت، به طور کامل حذف شده است.

10 الفاظ و تعبیراتی که احیاناً نامناسب و دور از نزاکت قلم بوده، اصلاح شده است.
کنگره :
‏‫‬‭‬‭BP۱۸۸/۸‭‏‫‭‬‭/م۷۵م۷۶ ۱۳۸۴
دیویی :
۲۹۷/۳۵۷
کتابشناسی ملی :
1044664
شابک :
978-964-8139-33-4
سال نشر :
1384
صفحات کتاب :
464

کتاب های مشابه مناسک جامع حج