امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟
کتاب احساس خوب با هم بودن اثر دیوید دی برنز و ترجمه مریم فتاح زاده به این موضوع می پردازد که چرا انسان ها نمی توانند با یکدیگر کنار بیایند و مشکلات خود را حل کنند.

روابط تیره، آزاردهنده هستند. بیشتر ما احساس ارزش مندی را تا حدی بر اساس روابط خود با دیگرات حس می کنیم. جروبحث یا جنگیدن با فردی که برای شما مهم است، لذتی ندارد. حتی کینه توزی نسبت به فردی که اهمیتی برای شما ندارد، نیز ممکن است باعث فرسودگی شما شده و انرژی و شادی تان را از بین ببرد.

فرقی نمی کند فردی که با او اختلاف دارید همسر، خواهر یا برادر، پدر یا مادر، همسایه، دوست شما یا فردی کاملا غریبه باشد. هر که باشد، به شما نشان خواهیم داد که چگونه احساس ناامیدی و تنفر را به صمیمیت و اعتماد تبدیل کنید و این می تواند بسیار سریع تر از تصورتان اتفاق بیفتد. در واقع، این کار، گاه فقط ظرف چند دقیقه انجام می شود.

این تغییر به تلاش بسیاری از جانب شما نیاز دارد. پس ملزم هستید برخی ویژگی های خودتان را ببینید که پیش از این، تمایلی به دیدن آن ها نداشتید. مسیر دستیابی به صمیمیت تقریبا همیشه با درد و رنج همراه است. اگر بتوانید شهامت و فروتنی پیشه کنید و تمایل داشته باشید که آستین های خود را بالا بزنید و تلاش کنید، پدیده ای شگفت انگیز به شما نشان خواهیم داد که زندگی تان را تغییر خواهد داد.

در زندگی همهٔ ما، افرادی هستند که با آن ها اختلاف داریم: یکی از دوستان یا همکاران ما که همواره شکایت می کند، رئیس ما که همواره در حال انتقاد است، یک همسایهٔ بداخلاق، یک نوجوان که اخم می کند و در را به هم می کوبد یا همسری دوست داشتنی اما آزاردهنده.

دیوید دی. برنز (David D. Burns)، در کتاب پرفروش خود از حال بد به حال خوب به معرفی «درمان رفتاری شناختی» پرداخت که یک روش درمانی بدون دارو و مورد تأیید از نظر بالینی است و درمان بالینی افسردگی را در سرتاسر جهان متحول ساخت. در کتاب احساس خوب با هم بودن، او روش جدید درمان شناختی میان فردی را معرفی می کند که به کمک آن می توانید روابط تیره و مشکل آفرین خود را به روابطی موفق و نشاط آور تبدیل کنید.

روش دکتر برنز برای بهبود این روابط، به نحوی شگفت انگیز ساده و مؤثر است. کتاب احساس خوب با هم بودن (Feeling good together) براساس بیست وپنج سال تجربهٔ بالینی و پژوهش اولیه بر بیش از 1000 نفر، نظریه ای کاملا جدید ارائه داده است که برمبنای آن روشن می شود چرا ما هنگام کنار آمدن با یکدیگر با مشکلاتی فراوان مواجه می شویم.

کتاب احساس خوب با هم بودن به شما نشان خواهد داد چگونه به روابطی سودمند و صمیمانه که شایستهٔ شماست دست یابید. دکتر دیوید دی. برنز، استادیار بازنشستهٔ روان شناسی بالینی دانشکدهٔ روان پزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه علوم پزشکی استانفورد و پژوهش گر دانشگاه علوم پزشکی هاروارد است. کتاب پرفروش او با عنوان از حال بد به حال خوب بیش از چهار میلیون نسخه فروش داشته است.

در سال های اخیر، بیش از 50000 متخصص بهداشت روانی در برنامه های آموزشی دکتر برنز در سرتاسر آمریکا و کانادا شرکت کرده اند. بیش از 100 مقاله دربارهٔ کارها و آثار او در مجلاتی مانند Reader’s Digest و Psychology Today به چاپ رسیده است. همچنین وی در مصاحبه های متعددی با مجریان رادیو و تلویزیون، از جمله اپرا وینفری، مایک والاس، چارلی روز، موری پویچ و فیل دوناهو شرکت کرده است.
کتابشناسی ملی :
4400869
شابک :
978-600-93962-5-2‮‬
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
343
کنگره :
BF637 ‭/‮الف‬3‏‫‬‮‭ب4 1395
دیویی :
158/2

کتاب های مشابه احساس خوب با هم بودن