امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب روانشناسی خانواده اثر حسن ملکی قصد دارد به پایداری خانواده کمک و در راستای رفع موانع ثبات خانواده اقدام نماید.

خانواده به عنوان نهاد اجتماعی بنیادین جامعه از عوامل متعدد بیرونی و درونی تاثیر می پذیرد و همانند سایر نهادها در درون خود با موانع، تعارضات، مشکلات، کارکردها، تحولات و ... مواجه می باشد که پرداختن به آنها جهت آشنایی با خانواده در حوزه روانشناسی خانواده قرار می گیرد.

کتاب روانشناسی خانواده در دو بخش تنظیم گردیده است که در بخش اول مفهوم انواع، کارکردها و سایر مباحث مربوط به خانواده به بحث گذاشته شده و در بخش دوم آسیب های اجتماعی تهدیدکننده خانواده که خانواده از ابتلا به آن رنج می برد مورد مطالعه قرار گرفته اند. محتوای این کتاب با توجه به سرفصل مربوطه برای واحد درس روانشناسی خانواده تنظیم گردیده و برای مشاوران و خانواده کاربرد دارد.

در بخشی از کتاب روانشناسی خانواده می خوانیم:

در جوامع شرقی بخصوص در ایران وقتی ازدواج بین دختر و پسری شکل می گیرد تنها به معنای پیوند آن ها نمی باشد بلکه عملاً خانواده های دو نفر نیز با همدیگر و با خانواده نو شکل گرفته مطرح بوده و شکل می گیرد. لذا اولین وظایف مشترک زنان و مردان این است که نگاهشان را نسبت به خانواده های خود و همسرشان تغییر دهند و از دو خانواده جدا از هم به خانواده های یکسان تبدیل نمایند. بدین مفهوم که داماد خانواده همسرش را نیز مثل خانواده ها خود تلقی کند و خود را عضوی از آن خانواده بداند و آن ها نیز داماد، را به عنوان عضو جدید بپذیرند. همچنین عروس، خانواده داماد را مثل خانواده خود بداند خود را بعنوان عضوی از خانواده آن ها بداند. چنین تفکری به عروس و داماد این اجازه را خواهد داد که دو خانواده را یکسان ببینند و رفتار متناسب با هر دو خانواده داشته باشند و احساس بیگانگی در میان جمع خانواده نکنند. حضور متعارف در خانواده های یکدیگر، آگاهی از وظایفی که در مقابل خانواده های یکدیگر دارند و ... از مواردی است که زوجین باید به آنها توجه داشته باشند.
صفحات کتاب :
272
کنگره :
‏‫‬‭HQ۷۴۳‏‫‬‬‭‭/م۷۵ر۹ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‬‭۱۵۵/۶۴۵
کتابشناسی ملی :
4197770
شابک :
978-600-309-198-6
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه روانشناسی خانواده