امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,800
نظر شما چیست؟
در کتاب دوگانگی، داستان پیدایش بیت کوین از زبان خالق آن، ساتوشی ناکاموتو، تاریخچه به وجود آمدن بیت کوین را شرح می دهد. بیت کوین ارزی دیجیتالی است که به هیچ بانک مرکزی و ارگانی برای نظارت نیاز ندارد، همه مردم جهان که در شبکه بلاک چین او قرار دارند می توانند ناظر آن باشند و نسل بعدی اوراق مالی را رقم بزنند.

ساتوشی ناکاموتو از خود و چگونگی شکل گیری ایده بیت کوین می گوید و از سختی ها و اطلاعات فنی آن هم صحبت می کند. پس اگر می خواهید با بلاک چین و ارز دیجیتال بیت کوین بیشتر آشنا شوید میکروکتاب دوگانگی (Duality) را از دست ندهید چون تنها کتابی است که به قلم خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو نوشته شده است.

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) خالق بیت کوین است؛ البته می توان به او لقب عجیب ترین فرد جهان را هم داد چون هیچ اطلاعاتی از او در اختیار نیست و همین نام او هم واقعی نیست. ناکاموتو در هنگام بحث در مورد مسائل فنی هیچ اطلاعات شخصی از خود را افشا نکرده است. اما در گزارش بنیاد P2P در سال ۲۰۱۲ ادعا کرد که مردی ۳۷ ساله است که در ژاپن زندگی می کند. اما عده ی زیادی به دلیل استفاده از انگلیسی کامل و روان در پیام هایش در فروم، هویت ژاپنی او را زیر سؤال برده اند و خود او هم در میکروکتاب دوگانگی می گوید که ژاپنی و حتی انگلیسی نیست.

در بخشی از میکروکتاب دوگانگی می خوانید:
از حدود اواسط سال ۲۰۰۶ ایده هایی در مورد ارز داشتم و در مورد آن ها فکر می کردم، ولی تا یک سال بعد که واقعا شروع به فهمیدن نحوه ساخت یک نمونه اولیه با استفاده از ایده هایم کردم، چیزی وجود نداشت. درکم از رمزنگاری عملا پیشرفته نبود ولی هر چیزی که می دانستم و روش های موجود را در نظر گرفتم و هر جایی را که مناسب دیدم بهبود بخشیدم، محتوای تحقیقات آن زمان را مطالعه کردم و آنچه که فکر می کردم پایدار و ماندگار است را پیاده سازی کردم. بعضی از پروتکل ها و استانداردها هنوز مورد قبول نبودند اما با این حال تصمیم گرفتم با دیدی آینده نگرانه، آن ها را هم در نظر بگیرم.

می دانم که خیلی ساده است اگر فکر کنید که بیت کوین ناگهان از آسمان نازل شد، ولی در واقعیت این طور نبود. بیت کوین از تلاش های شکست خورده گروه های مختلف به وجود آمده بود و تنها دلیل موفقیتش این بود که در جای مناسب و زمان مناسب عرضه شد. اگر چه من زمان بندی ارائه را طوری تنظیم نکرده بودم که با آغاز یک بحران مالی همراه شود، (کسی نمی توانست بحران را پیش بینی کند، البته اگر دنبال پاسخ این سؤال هستید، ادامه را بخوانید)، اما این بحران به عنوان یک انگیزه عمل کرد و فکر می کنم اگر این بحران نبود پذیرش بیت کوین به این صورت رواج پیدا نمی کرد.

ایده های دیگر مثل استفاده از الگوریتم های رمزنگاری، اثبات کار (POW) و تایم استمپ پیش از این وجود داشتند اما هیچکس این موارد را به شکلی به هم گره نزده بود که نشان دهنده ساختاری مانند اینترنت باشد. پیش از آن که وارد این مبحث شوم، تمام مقالات دانشگاهی پانزده سال گذشته را خواندم و متوجه شدم که همه اقدامات شکست خورده در عملی کردن چیزی شبیه بیت کوین، فاقد یک عنصر اصلی بودند. همه این اقدامات بخش هایی از بیت کوین را داشتند، اما تصویری کامل نبودند.
صفحات کتاب :
180

کتاب های مشابه دوگانگی