امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,900
نظر شما چیست؟
بی شک همیشه میان حق و باطل، کشمکش و درگیری وجود خواهدداشت و اگر دو طرف به حال خود رها شوند و عوامل خارجی دخالت نکنند، باطل، طبق روال عادی و بر اساس علت و معلول می تواند بر حق چیره شود و آن را از میان ببرد؛ زیرا عموماً شمار اهل باطل، بسیار زیادتر است در حالی که پیروان حق معمولاً اندکند و طبیعتاً اگر اکثریت از نظر تعداد و ادوات و امکانات و توانایی های دیگر، برتری داشته باشد، نتیجه ی درگیری در تمامی مراحل تاریخی، فروپاشی تدریجی حق و در پایان نابود شدن آن است.

امّا خداوند عنصری دیگر را در معادلات درگیری ها گنجانده است و آن «رویارویی و درگیری مشغول کننده» میان خود اهل باطل و وجود تضاد در منافع و اهداف و املاک و ریاست و قدرت و ... میان آن ها است. این امر، اهل حق را یاری می دهد تا اندکی آرامش و راحتی داشته باشند و این گونه خود را برای رویارویی و جنگ با باطل آماده کنند. نه این که در طول تاریخ و بر اساس معادله ی تفاوت بسیار در امکانات حق و باطل، حق، سرکوب شده و شکست بخورد.

«سیر زمان تا صاحب الزمان علیه السلام» کتابی است منطقی که با استفاده از استدلال های عقلی، روال طبیعی جهان و سنت های حاکم خداوند بر جریان هستی به یک نتیجه گیری مهم دست می یابد. محقق و نویسنده ی این کتاب، «بلال نعیم»، از آغاز زندگی آدمیان در زمین شروع به بررسی نحوه ی رفتار و عملکرد انسان ها کرده است و نقطه ی آغاز شر را قتل هابیل به دست قابیل می داند. پس از آن، به بررسی منازعات واقع شده در جهان تا عصر حاضر می پردازد و در پایان این بخش، نتیجه ای را می گیرد که در ابتدای معرفی کتاب آوردیم.

در فصل بعدی، نویسنده به سنت های خداوند درباره ی انسان ها و اقوام می پردازد و در نهایت به این نتیجه می رسد که ظهور حضرت مهدی (عج)، نه تنها یک نیاز بشری است بلکه وسیله ای برای اجرای سنت های خداوند بر روی زمین است.

در بخش پایانی این کتاب نیز، با برنامه های حضرت مهدی (عج)، در دوران حکومت آشنا می شویم.
صفحات کتاب :
168
کنگره :
BP224‏‫‭‬‭‬‭‬‭/ن7م5041 1387
دیویی :
297/462
کتابشناسی ملی :
م85-47843
شابک :
978-964-6968-99-8
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه سیر زمان تا صاحب الزمان علیه السلام