امتیاز
5 / 4.8
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

یکی از مسائل مهم در دین مبین اسلام، بحث توبه و بازگشت از گناهان به‌سوی معبود مهربان است. انسان گنهکار از درک فیوضات و اخذ امور معنوی تا زمانی که از ورطه گناه خارج نشده است محروم است. نگارنده کتاب توبه آغوش رحمت، در شش فصل به تبیین مباحث مربوط به توبه و توضیح هریک با عنایت به آیات و روایات شیعه و داستان‌های آموزنده، پرداخته است.

معرفی کتاب توبه آغوش رحمت

طرح مباحث توبه با اسلوبی جدید همراه با فصول متنوع شامل موضوعات: نعمتها و مسئولیت انسان، گناه و راه درمان آن، بازگشت حق، داستان توبه کنندگان، سود سرشار خود نگهداری، آراسته شدن به زیبایی و زدودن زشتی و ... به هنگام شروع جنگ تحمیلی، که بر اساس ادای تکلیف به فضای بامعنویت جبهه راه پیدا کردم، با چهره های نورانی، و انسانهایی ملکوتی، و فرش نشینانی عرشی آشنا شدم. تنی چند از آن حق شناسان آگاه از این فقیر خواستند، در ایّامی که جبهه در آرامش قرار دارد و مسافران راه عشق برای انجام پاره ای از امور به تهران می آیند، در جلسه ای جهت مباحثه ی عاشقانه و عارفانه، بر اساس آیات قرآنیه و مکتب نبویّه و اهل بیت طاهره و عترت مرضیه، همچون سوته دلان گرد هم آیند تا تذکری برای دوستان و مایه ای برای میدان رزم علیه دشمنان باشد.

از این پیشنهاد استقبال کردم، زمان جلسه هفته ای یک بار در شب سه شنبه تعیین شد. در ابتدای برنامه بیش از بیست نفر نبودیم، جلسه با نماز جماعتی با حال، و ذکر چند مسأله ی فقهی و بحثی از معارف الهیه، و ذکر مصیبتی پرشور، شروع می یافت و پایان می گرفت. به تدریج پاکانی عزیز و عزیزانی پاک، به وسیله ی همان بیست نفر از تشکیل چنین جلسه ای در خانه ی دوستی با حال و دل سوخته ی اهل بیت خبر شدند و به جمع بیست نفر پیوستند. فضای جلسه از معنویتی خاص برخوردار بود، مطالب متنوعی در آن جلسه بحث شد. توبه، معرفت، عشق به حق، قیامت، عرفان. خوشبختانه تمام آن مباحث به وسیله ی نوار ضبط شد، پس از سالها قسمتی از نوارهای مربوط به بحث توبه توسط مؤسسه ی تحقیقاتی دارالعرفان به دست آمد، پیشنهاد کردند از نوار پیاده شود و سپس به صورت کتاب در دسترس همگان قرار گیرد. کتابی که پیش رو دارید یادگار بیش از بیست هفته از آن شب های سه شنبه ی باحال است، شب هایی که یاد آن برای من یادآور خاطره های بسیار شیرین و ناگفتنی است. امید است بتوانید به توفیق حق از مباحث این کتاب که در بحث توبه تازه و جدید است بهره ی کافی ببرید.

برشی از متن کتاب توبه آغوش رحمت

شکر، شریف‌ترین و برترین کارهاست و باید بدانید که شکر، روبه‌رو شدن با نعمت به‌وسیله گفتار و عمل و نیت است و برای شکر، سه پایه و سه رکن است: اول، شناخت نعمت‌دهنده و صفاتی که ...؛ دوم، تحقق حال است و حال، عبارت است از خضوع و تواضع در برابر منعم و خوش‌حالی به نعمت‌ها؛ به اینکه تمام نعمت‌ها، هدیه الهی به عبداست ...؛ سوم، عمل است و عمل باید در سه مرحله قلبی و زبانی و اعضایی ظهور کند ... روایت شده مردی به محضر حضرت حسین(ع) شرفیاب شد و عرض کرد: مردی گنهکارم و در برابر گنه، صبر و طاقت ندارم؛ مرا موعظه کن.

حضرت به او فرمودند: پنج چیز را انجام بده، بعد از آن هر گناهی را خواستی مرتکب شو: اول: رزق خدا را نخور، هر گناهی را انجام ده؛ دوم: از ولایت خدا خارج شو، سپس هر گناهی را خواستی بیاور؛ سوم: جایی را بطلب که خداوند تو را نبیند، آن‌گاه گناه کن؛ چهارم: وقتی ملک موت برای گرفتن جانت آمد، او را از خود دفع کن، سپس گناه انجام بده؛ پنجم: زمانی که مالک دوزخ تو را وارد دوزخ کرد، تو وارد آتش مشو، سپس هر معصیتی را خواستی انجام ده.»

درباره نویسنده

حجت الاسلام حسین انصاریان متولد 1323 در شهر خوانسار هستند. حسین انصاریان فرزند محمد‌باقر و سیده‌ بتول مصطفوی است و اجدادش در خوانسار به مشایخ معروف بودند. جدّ هشتم پدری‌ او شیخ ابوعدنان مدفون در سرچشمه خوانسار است که به وسیله او تشیع در سرزمین وسیعی در آن ناحیه انتشار یافت یکی از خدمت‌های مهم ایشان ترجمه‌ی فاخر و عالمانه و روان آثار مرجع اسلام و تشیع نظیر قرآن کریم، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، اصول کافی، مفاتیح الجنان و... در بسیاری از موضوعات اخلاقی و اعتقادی نیز آثار ارزشمندی متناسب با مخاطب عمومی از بیانات ایشان منتشر شده است. 

دانلود رایگان کتاب توبه آغوش رحمت

این کتاب به همت موسسه دارالعرفان در فراکتاب رایگان منتشر شده است.

سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
394
کنگره :
‫‭‭BP225/7‫‭‭/‮الف‬8ت9 1393
دیویی :
297/464‬
کتابشناسی ملی :
3760185‬‬
شابک :
978-964-94738-2-3

کتاب های مشابه توبه آغوش رحمت