امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درمان روان شناختی بیماران قلبی

کتاب درمان روان‌شناختی بیماران قلبی از سری کتاب‌های انجمن روان‌شناسی امریکا در حوزۀ روان‌شناسی سلامت است که به کوشش دکتر متیو ام. برگ تألیف شده و در سال 2019 انتشار یافته است.

کتاب درمان روان شناختی بیماران قلبی مشتمل بر سه بخش و ده فصل است. بخش اول که هدف آن، کسب آشنایی و درک کافی از دستگاه قلبی ـ عروقی و بیماری‌های آن است، در سه فصل ارائه شده است.

در بخش دوم، خواننده طی شش فصل با درمان‌های رایج روان‌شناختی در بیماران قلبی آشنا می‌شود. بخش سوم، چشم‌انداز آینده و جهت‌گیری‌های آتی روان‌شناسی سلامت را در این حوزه به تصویر می‌کشد.

دکتر متیو برگ در کتاب خود درمان روان‌شناختی بیماران قلبی  از تجربیات گستردۀ خویش به‌عنوان یکی از پیشگامان عرصۀ روان‌شناسی قلب استفاده کرده است.

بخشی از متن کتاب درمان روان شناختی بیماران قلبی

قلب با وجود اینکه عضوی ساده است، اما درعین‌حال می‌تواند پیچیده هم باشد؛ عضوی پیچیده که ویژگی‌ها و خصایص متعددی در کارکرد طبیعی و همچنین عملکرد مختل آن دخالت دارند. مبنای دانشی موجود دربارۀ ساختار و کارکرد قلب بسیار غنی است.

اگرچه درک جزئیات درمورد چگونگی عملکرد قلب و دستگاه قلبی ـ عروقی ممکن است از عناصر ضروری برای آموزش روان‌شناسان محسوب نشود، اما برای روان‌شناسی که در حوزۀ طب رفتاری قلبی ـ عروقی یا روان‌شناسی قلب فعالیت می‌کند، فهم کامل و ماهرانۀ آن ضرورت دارد.

دیویی :
۶۱۶/۱۲۳۰۶۵۱
کتابشناسی ملی :
7644792
شابک :
978-622-220-729-8
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
240
کنگره :
RC۶۸۵

کتاب های مشابه درمان روان شناختی بیماران قلبی