خرید کتاب ساختمان کیانپارس

زندگی در جنگ به روایت همسران فرماندهان

امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 74,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ساختمان کیانپارس

کتاب ساختمان کیانپارس؛ به قلم زهرا حیدری توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است.این اثر روایت زندگی در جنگ را از نگاه همسران فرماندهان لشکر ثارالله بیان می‌کند.

از دیگر اثار زهرا حیدری(نویسنده کتاب) تا کنون کتاب‌های «از راست نفر سوم»، «تک درختی در کویر»، «گزارش سفر» و «نخل‌ها تو را می‌خوانند» را می توان نام برد.

 

 

درباره کتاب ساختمان کیانپارس

کتاب ساختمان کیانپارس داستان ساکنان ساختمان کیانپارس اهواز است از آنان که رفته اند. روایت دهان باز مانده‌ی درها روایت همسران فرماندهان جنگ از ضریح خانه‌هایی که شیشه‌هایش را هماره دست می‌کشند.
روایت زنانی که سال‌های 1364 تا 1367 قسمتی از جوانی خود را در ساختمان کیان‌پارس زندگی کرده اند در محله‌ای در غرب اهواز به موازات کارون و ساختمانی که همسران و فرزندان فرماندهان لشگر 41 ثارالله را در خود جای داده بود.

 

کتاب ساختمان کیان پارس

بخشی از متن کتاب ساختمان کیانپارس

درباره ی وجه تسمیه‌ی محله‌ی کیان‌پارس گفته شده که زمین‌های این محله متعلق به فردی زرتشتی به نام فریدون کیانی بوده و از همین رو کیان‌پارس نام گرفته است.

این محله، سه بخش دارد که با سه میدان ازهم تفکیک می‌شوند: بخش یکم، از خیابان موحدین تا خیابان پهلوان؛ بخش دوم، از خیابان پهلوان تا خیابان میهن(کلانتری چهارم اهواز؛ و بخش سوم، از میدان گردشگر(فلکه‌ی سوم) به بعد است که۴۰ خیابان اصلی درقالب۲۰خیابان شرقی و.۲ خیابان غربی دارد. خیابان‌های شرقی سمت رودخانه‌ی کارون و خیابان‌های غربی هم جوار منطقه‌ی کیان‌آباد هستند.

در مجموع از نظرساکنان این منطقه خیابان‌های غربی, به سبب نوع ساختمان‌های ویلایی خیابان‌بندی ووجود فضاهای سبز کیفیت بهتری داشته‌اند.

 

 

خرید کتاب ساختمان کیانپارس

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان کتاب چاپی ساختمان کیانپارس فراهم شده است و شما می توانید این اثر را از طریق سایت و اپلیکیشن خریداری کنید.

شابک :
978-622-7510-15-7
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
448
کنگره :
‫‭DSR1668
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
7533522

کتاب های مشابه ساختمان کیانپارس