امتیاز
5 / 5.0
خرید چاپی
100,000
10%
ت 90,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بیم موج

کتاب بیم موج نوشته علی رهبر است که توسط انتشارات مهرستان منتشر شده است.

حساسیت‌های فضای مجازی می‌طلبد که انسان پیش از ورود به آن‌ها خود را آماده کند و با امنیتی بیشتر در این راه گام بردارد.

از آنجا که مسدود کردن این رسانه‌های مجازی و محدود کردن بشر در استفاده از این رسانه‌ها، نه ذاتا ممکن است و نه مصلحت. از این‌رو در اثر پژوهشی بیم موج در نظر داریم بایدها و نبایدهای اخلاقی ارتباط با این رسانه‌ها را مطرح کنیم و از آن‌ها دفاع معقول کنیم.

در حقیقت می‌خواهیم کلیدهایی برای گشودن قفل‌های ورود به دنیای بی‌آسیب مجازی فراهم کنیم تا نسل کنونی هنگام ورود به فضای مجازی با بحران فکری و اخلاقی روبه‌رو نشوند و از آثار مثبت این فضا نیز محروم نمانند.

گزیده کتاب بیم موج

ارتباط فضای مجازی با احساس امنیت و آرامش

استحکام بسیاری از دستاوردهای آدمی به شرط‌ها و زمینه‌ها و به قول فیلسوفان به «معدّات» وابسته است. تبدیل شیر به ماست و نهالی نوپا به درختی تنومند و.. مقوله‌های طبیعی هستند که با مقوله‌های ماورایی، مانند شکل‌گیری تکامل انسان متفاوت است. تکامل انسان بدون وجود امنیت و آرامش محقق نمی‌شود. در اسلام نیز بر ضرورت وجود امنیت تاکید شده است.

با توجه به اصل امنیت و آرامش برای دستیابی به رشد و تکامل معنوی، نیکوست که درباره فضای مجازی بیندیشیم و ثمره‌های مثبت و منفی ان را بررسی کنیم. کمال انسانی در گروی امنیت و آرامش است و بدون آن، هدف از خلقت که همانا پرستش پروردگار است محقق نمی‌شود.

کتابشناسی ملی :
5946025
شابک :
978-600-8441-24-3
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
120
کنگره :
‫‬‭HM851‫‬‭‬‭
دیویی :
303/4833

کتاب های مشابه بیم موج