امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ثمین

کتاب ثمین اثر مرضیه زارع توسط انتشارات آپامهر منتشر شده است.

گزیده کتاب ثمین

کاظم، راه کوچه را در پیش گرفت. همگام با عبدالله حرکت می کرد. در کوچه ی تنگ و دراز، زنان بیکار، حلقه زده بودند. تکه سنگی زیر پاهایشان گذاشته بودند و پچ پچ می کردند. در آن روزها کاظم سوژه ی محل شده بود، چرا که اهالی روستا شناخت کافی از یکدیگر داشتند. کاظم پا به پای عبدالله از کوچه گذشت. زنان کوچه برّوبرّ نگاه می کردند، انگار اولین دفعه بود، کاظم را می دیدند. خانه‌ی عبدالله کوچه را بن بست کرده بود. نی لمبوهای شکسته شده و به هم ریخته روی دیوار کوتاه، باغ را احاطه کرده بود. عبدالله و کاظم وارد حیاط شدند. «شهسوار» به طرفشان دوید، دستان عبدالله را گرفت و او را، به طرف خودش کشید. بغض، راه گلوی کاظم را بسته بود.

 احساس خفگی به او دست داده بود؛ دلش میخواست بلند بلند گریه کند، اما خجالت می کشید. به آسمان نگاه کرد؛ اشک در چشمهی چشمانش فرو نشسته بود. شهسوار می توانست تسلی خاطر او باشد. عبدالله دست شهسوار را رها کرد و گفت: «شهسوار از امروز، کاظم با ما زندگی می کنه، باهاش بازی کن.»

«شهلا» از اتاق بیرون آمد. سلام کرد و گفت: «کاظم خوش امدی، بقچه ی لباستو بهم بده تا جاگیر کنم، کتاباتو پیش کتابای شهسوار می ذارم.» عبدالله گفت: «به مرغا دونه دادی؟»

- ها، اجازه بدین، کاظم با شهسوار بره تو باغ تا دلش وا بشه.

- من که حرفی ندارم، فقط قیچی یا رو دست نزنین، خیلی تیزه، می خوام درختا رو پَر کنم.

کاظم و شهسوار با گفتن «چشم» به طرف باغ دویدند. درخت های عریان زمستانی، باغ را در بر گرفته بود. صدای جیریک پوروک پرندگان از لا به لای شاخه های لخت می امد. شهسوار که حریف تر از کاظم بود و زندگی در باغ را تجربه کرده بود، گفت: «کاظم یواش راه برو، زیر درختا که رسیدیم با هم پاهامونو محکم به زمین میزنیم، اون وقت تماشا کن.» کاظم با گامهای آهسته زیر درختان برهنه ایستاد و با شماره ی یک، دو، سه شهسوار، محکم پاهایش را به زمین کوباند. پرندگان بیشماری از روی درخت ها پروازکنان به سوی آسمان اوج گرفتند. صدای پر پرواز، واقعا شنیدنی بود.

صفحات کتاب :
560
کنگره :
PIR8346‭‬ ‭/‮الف‬4424‏‫‬‭ث8 1400
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
4174919
شابک :
978-600-7146-39-2
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه ثمین