امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 74,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دایره المعارف شیعه

کتاب دایره المعارف شیعه، که پیش روی شماست در یک جنبه از جنبه های مذهب تشیّع محدود نشده و به عنوان مثال فقط به عقاید شیعه یا تاریخ شیعه یا جغرافیای شیعه نپرداخته است؛ بلکه علی رغم حجم کم آن، معرفی جامعی از مذهب پیروان اهل بیت (ع) ارائه داده است.

اطلاعات موجود در کتاب به شکل پرسش و پاسخ ارائه شده تا مخاطبان با علاقه‌ی بیشتری آن را بخوانند. تمام نکاتی که در دایره‌المعارف شیعه آمده، مستند به کتاب های معتبر است و نشانی همه‌ی این نکات در پایان کتاب ذکر گردیده است.

گزیده کتاب دایره المعارف شیعه

چرا شیعیان به زیارت قبر امامان و امام زاده ها می روند؟

زیارت قبر این بزرگواران فایده های فراوانی دارد که مهم ترینش زنده ماندن یاد ایشان در دل هاست. زیارت این عزیزان، باعث توجّه به آن ها و در نتیجه باعث الگوگیری از ایمان، مهربانی، فداکاری، فروتنی، گذشت، پارسایی و دیگر صفات پسندیده ی آنان می گردد.

کار همه ی ملّت ها

همه ی ملّت ها، یاد و نام دانشمندان، قهرمانان، پیشوایان دینی، نویسندگان و شاعران بزرگ خود را زنده نگه می دارند. برای این کار، نام آن ها را روی خیابان ها، میدان ها، فرودگاه ها، دانشگاه ها، بیمارستان ها، بوستان ها و دیگر مکان های شهری می گذارند و براساس زندگی آن ها فیلم و سریال می سازند. علاوه بر این، بناهایی بر روی قبر آن ها برپا می کنند و مرتّب به این بناها می روند و به صاحبان آن قبرها ادای احترام می نمایند.

پس تنها شیعه نیست که برای شخصیت های مورد احترامش بارگاه می سازد و به زیارت قبر آن ها می رود. حضرت محمّد(ص) و یاران و نزدیکان آن بزرگوار نیز به زیارت قبر افراد پاک و پرهیزکار می رفتند و هرگز این کار را عملی نادرست و غلط نمی شمردند. به عنوان مثال حضرت فاطمه(س)، پیوسته به زیارت قبر حمزه عموی شهید پیامبر(ص) و دیگر شهدای اُحُد می رفت و کنار قبر آن ها نماز می خواند.

سنّی ها هم می روند

زیارت قبر فرزندان پیامبر (ص)، ویژه ی شیعیان نیست. بسیاری از اهل سنّت نیز به زیارت قبر این عزیزان می روند و به آنان ادای احترام می کنند. اگر هم اکنون به حرم امام رضا(ع) بروید، تعداد زیادی از اهل سنّت را خواهید دید که در حال زیارت آن حضرت اند.

صفحات کتاب :
108
کنگره :
BP5/2‫‬‮‭/‏ح9د2
دیویی :
‏‫‭[ج]‏‫‭297/03‬‬‬
کتابشناسی ملی :
5447428
شابک :
‫‭978-964-202-733-0
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه دایره المعارف شیعه