کتاب ﺷﯿﻮه آﻣﻮزش و ﭘﮋوﻫﺶ ﻣﻌﻤﺎری pdf

The method of architectural education ‭and research

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب  آموزش و پژوهش معماری

 آموزش و پژوهش معماری یک کتاب در حوزه معماری نوشته محمود اژدری است. این اثر یک کتاب راهنما جهت آموزش مفاهیم آموزش و پژوهش در حوزه معماری است.

 ﺑﺎ ﺳﻼم و اﺣﺘﺮام ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻫﻤﮑﺎران ﺧﻮﺑﻢ در ﺣﻮزه ﺗﺪرﯾﺲ ﻣﻌﻤﺎری و ﻫﻨﺮ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺧﻮاﻧﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﺘﺮم و ﻋﺰﯾز ﮐﺘﺎب  آموزش و پژوهش معماری ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺣﺎﺻﻞ در ﻣﻮرد ﺷﮑﻞ ﯾﺎ اﺷﮑﺎل ﺻﺤﯿﺢ آﻣﻮزش ﻣﻌﻤﺎری و ﻫﻨﺮ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﻌﯽ ﺷﺪه ﻧﺤﻮه ﺻﺤﯿﺤﯽ از آﻣﻮزش از اﺑﺘﺪا ﺗﺎ  ﮐﻨﻮن در اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ را در اﺧﺘﯿﺎر ﻫﻤﮑﺎران ﻋﺰﯾﺰم در اﯾﻦ ﺣﻮزه ﻗﺮار دﻫﺪ.

"محمود اژدری نویسنده کتاب"

'گزیده کتاب آموزش و پژوهش معماری

محمود اژدری معتقد است طراحی یک روند آکادمیک، هنری و کاربردی است که در حوزه های مختلف می توان آن را در معماری تعریف کرد و هر ایده ای در این فرآیند محترم بوده و قابل ارج نهادن است پس باید به همه طرح های معماری احترام گذاشت و قبل از نقد حتماً به همه جوانبی باز می گردد که طراح در آن بوده است از اینها می توان به استرس های کاری، زمان ارائه طرح و خیلی موارد اشاره کرد. باید توجه کامل داشت و طراحی همیشه باید روندی باشد تا بهترین و والاترین نوع هنر را در آن داشته باشیم و مردم یعنی همان عامه نمی توانند در آن دخل و تصرف داشته باند.

محمود اژدری در کتاب آموزش و پژوهش معماری سعی کرده زمینه آموزش و پژوهش را به صورت کامل در مورد شیوه آموزش و پژوهش مورد بررسی قرار دهد و با این کار سیستم آموزش و پژوهش در حوزه معماری به حد علا برساند و سپس نمونه هایی از فعالیت های انجام گرفته در این حوزه را معرفی کند.

خواندن کتاب آموزش و پژوهش معماری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمامی معماران، دانشجویان و علاقه مندان به معماری می توانند به عنوان مرجعی برای راهنمایی در حوزه پژوهشی از این کتاب استفاده کرده و آن را بعنوان مرجع در پژوهش معماری بکار ببندند.

ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدﻫﺎ ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮد آﻣﻮزش ﻣﻌﻤﺎری، ﺑﻪ ﻗﺮار زﯾﺮ اﺳﺖ:
دروس ﻧﻈﺮی: ﻣﺤﺘﻮی دروس، ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻫﺪف ﻫﺎی ﻫﺮ درس ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﮐﺎرﺑﺮدی ﺷﺪن ﺳﯿﺮ ﮐﻨﺪ. ﮐﺎرﺑﺮدی ﺷﺪن در اﯾﻨﺠﺎ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎی اﺗﺼﺎل ﯾﺎﻓﺘﻦ و اﻟﻬﺎم دادن ﺑﻪ ﺗﻔﮑﺮ ﻃﺮاﺣﺎﻧﻪ داﻧﺸﺠﻮ اﺳﺖ. ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺜﺎل دروس ﻓﻨﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻃﺮف ﭘﺮورش درک ﺣﺴﯽ داﻧﺸﺠﻮ از ﻧﯿﺮوﻫﺎی ﻃﺒﯿﻌﯽ و ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﻣﺼﺎﻟﺢ و رﻓﺘﺎر ﺳﺎزهﻫﺎ و داﻧﺶ ﻻزم ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻗﻮاﻧﯿﻦ آﻧﻬﺎ و راﺑﻄﻪ ﻓﺮم و ﻧﯿﺮو ﺟﻬﺖﮔﯿﺮی ﮐﻨﺪ. ﺑﺮای اﯾﺠﺎد ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺣﻞ ﻣﺴﺌﻠﻪ و ﻗﺪرت آﻓﺮﯾﻨﻨﺪﮔﯽ، ﺑﺎﯾﺪ روﺷﻬﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﻓﻌﻠﯽ ﺗﺠﺪﯾﺪ ﻧﻈﺮ ﺷﻮد. ﺣﺘﯽ اﻻﻣﮑﺎن از روش ﺑﺤﺚ ﮐﺎر ﮔﺮوﻫﯽ ﮐﻪ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن را ﺑﻪ ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻓﻌﺎل، وا ﻣﯽدارد، ﺳﻮد ﺟﺴﺖ. دروس ﮐﺎرﮔﺎﻫﯽ: ﻋﻨﺼﺮ ﻣﻬﻢ آﻓﺮﯾﻨﻨﺪﮔﯽ در ﮐﺎر ﻃﺮاﺣﯽ، ﺟﻨﺒﻪ ﺷﺨﺼﯽ دارد و ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺷﻬﻮد و ﺗﺨﯿﻞ اﺳﺖ: اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺗﺠﺮﺑﻪ ای ﺷﺨﺼﯽ ﺑﺮای ﻫﻨﺮﻣﻨﺪان ﻣﻌﻤﺎر ﻣﺤﺴﻮس است.

صفحات کتاب :
180
کنگره :
NA2500
دیویی :
720/1
کتابشناسی ملی :
7599899
شابک :
978-622-214-765-5
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه ﺷﯿﻮه آﻣﻮزش و ﭘﮋوﻫﺶ ﻣﻌﻤﺎری