کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه

 

معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه یک کتاب در حوزه معماری نوشته محمود اژدری است. این اثر یک کتاب راهنما جهت طراحی بهتر و آموزش مفاهیم طراحی معماری در حوزه معماری دیپلماتیک است.

محمود اژدری معتقد است طراحی یک روند آکادمیک، هنری و کاربردی است که در حوزه های مختلف می توان آن را در معماری تعریف کرد و هر ایده‌ای در این فرآیند محترم بوده و قابل ارج نهادن است پس باید به همه طرح‌های معماری احترام گذاشت و قبل از نقد حتما به حالات روحی و وضعیت کاری معمار آن بنا توجه کامل داشت.

محمود اژدری در کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه سعی کرده زمینه طراحی معماری دیپلماتیک را وارد واژگان رشته معماری نماید و با این کار کیفیت طراحی سفارتخانه‌ها که نماینده هویت، تاریخ و نماینده هنر یک ملت و کشور در کشور بیگانه دیگر است را به حد علا برساند و سپس نمونه‌هایی از طراحی‌های انجام گرفته در این حوزه را معرفی کند.

خواندن کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم:

تمامی دانشجویان و معماران عزیز می‌توانند به عنوان راهنمایی در حوزه معماری سیاسی از این کتاب استفاده کرده و آن را بعنوان مرجع در طراحی معماری دیپلماتیک بکار ببندند.

گزیده کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه

 ﺳﻔﺎرﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎی ﺑﺎ ﻃﺮح ﺧﺎص

 دودﻫﻪ اﺧﯿﺮ وزارﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎی اﻣﻮر ﺧﺎرﺟﻪ ﺑﺴﯿﺎری از ﮐﺸﻮرﻫﺎ ﮔﺮاﯾﺶ دارﻧﺪ ﮐﻪ ﺳﻔﺎرﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪﺷﺎن ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎی ﻣﻌﻤﺎری ﻣﻌﺎﺻﺮ ﭘﯿﺸﺮو ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﻮﻧﺪ و ﻣﺠﻠﺎت و ﮐﺘﺎبﻫﺎی ﻣﻌﻤﺎری و ﻣﻌﻤﺎری ﻣﻌﺎﺻﺮ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻃﻮر روز اﻓﺰون ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎی ﻣﻌﻤﺎری دﯾﭙﻠﻤﺎﺗﯿﮏ را در ﺳﺮاﺳﺮ ﺟﻬﺎن ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﺳﻔﺎرت اﻧﮕﻠﺴﺘﺎن در ﺟﺎﮐﺎرﺗﺎ، ورﺷﻮ و ﺑﺮﻟﯿﻦ و ﺳﻔﺎرﺗﺨﺎﻧﻪ ﮐﺸﻮرﻫﻠﻨﺪ در ﻣﻮزاﻣﺒﯿﮏ از اﯾﻦ دﺳﺘﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

قلعه‌ای

ﺑﻌﻀﯽ از ﺳﻔﺎرﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﺳﻔﺎرت اﯾﻠﺎت ﻣﺘﺤﺪه آﻣﺮﯾﮑﺎ و اﻧﮕﻠﺴﺘﺎندر ﻋﺮاق ﻫﻤﭽﻮن ﻗﻠﻌﻪ ای ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ ﺑﻨﺎ ﺷﺪه اﻧﺪ. اﯾﻦ ﺑﻨﺎﻫﺎ از ﻧﻈﺮ ﺷﮑﻞ ﺑﺴﺘﻪو ﺧﺸﻦ، ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎی ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ و ﺧﻮدﮐﻔﺎﯾﯽ، ﻋﻤﻠﮑﺮدی ﺷﺒﯿﻪ ﺑﻪ اﺳﺘﺤﮑﺎﻣﺎت و ﻗﻠﻌﻪﻫﺎی قدیمی دارند.

 ﮐﻤپ

بسیاری از ﺳﻔﺎرﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎ ﯾﺎ اﻗﺎﻣﺘﮕﺎه ﺳﻔﯿﺮان ﻫﻤﭽﻮن ﮐﻤﭗ، ﻣﺘﺸﮑﻞ از ﺑﻨﺎﻫﺎی ﭘﺮاﮐﻨﺪه در زﻣﯿﻨﯽ وﺳﯿﻊ ﻫﺴﺘﻨﺪ. اﻗﺎﻣﺘﮕﺎه ﺳﻔﯿﺮ روﺳﯿﻪ و ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺳﻔﺎرﺗﺨﺎﻧﻪ واﻗﻊ در ﭘﻞ روﻣﯽﺷﻤﯿﺮاﻧﺎت، اﻗﺎﻣﺘﮕﺎه ﺳﻔﯿﺮ اﻧﮕﻠﺴﺘﺎن در ﺧﯿﺎﺑﺎن دﮐﺘﺮ ﻋﻠﯽ ﺷﺮﯾﻌﺘﯽ، ﺳﻔﺎرﺗﺨﺎﻧﻪ  اﯾﺎﻟﺎت ﻣﺘﺤﺪه آﻣﺮﯾﮑﺎ در اﺑﻮﻇﺒﯽ، ﺳﻔﺎرﺗﺨﺎﻧﻪ آﻟﻤﺎن در ﮐﺎﺑﻞ (اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎن) و ﺳﻔﺎرﺗﺨﺎﻧﻪ ﮐﺮه ﺷﻤﺎﻟﯽ در ﺑﺮﻟﯿﻦ (آﻟﻤﺎن) از اﯾﻦ نوع می‌باشند.

صفحات کتاب :
135
کنگره :
NA۴۴۴٠
دیویی :
٧٢۵/١٧
کتابشناسی ملی :
٧٣٩٢٨۵٣
شابک :
978-622-263-351-6
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه