کتاب تسهیلات و اطلاعات سفرهای داخلی و بین المللی pdf

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تسهیلات و اطلاعات سفرهای داخلی و بین‌ المللی

کتاب تسهیلات و اطلاعات سفرهای داخلی و بین‌المللی در یک مقدمه در مورد شیوه های استقبال و بدرقه گردشگران در ملل مختلف و چهار فصل تنظیم گردیده است. فصل 1 در مورد اهمیت سفر و تحول این پدیده در طی زمان گفتگو کرده است فصل2 انواع پاسپورت و ویزا و مزایای هریک را بیان می کند و آشنایی با اسناد سفر در این فصل بیان می گردد فصل 3 موضوع تابعیت و انواع تابعیت و شرایط پذیرش و لغو تابعیت را مورد توجه قرار داده است. فصل 4 انواع اقامتگاه و مقایسه ای تطبیقی در مورد شرایط اقامت و روش های جدید اقامت ارزانتر را مد نظر دارد . 

این کتاب توسط آقای یوسف مهدیان و به سفارش سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی برای گروه آموزشی گردشگری و هتلداری دوره متوسطه تهیه شده است.

گزیده کتاب تسهیلات و اطلاعات سفرهای داخلی و بین‌ المللی

 ﮔﺬرﻧﺎﻣه

 ﮔﺬرﻧﺎﻣﻪ ﯾﺎ ﭘﺎﺳﭙﻮرت یکی از ﻣﺪارک ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ رﺳﻤﯽ است ﮐـﻪ از ﺳﻮی دوﻟﺖﻫﺎی ﻣﻠﯽ ﺑﺮای ﺷﻬﺮوﻧﺪاﻧﺸﺎن ﺻﺎدر ﻣﯽﺷﻮد. ﺑﺎ اﯾﻦ ﻣﺪرک دوﻟﺖ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ از دﯾﮕﺮ دوﻟﺖﻫﺎ اﺟﺎزه ﻣﯽﺧﻮاﻫﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺷﻬﺮوﻧﺪاﻧﺶ(اﺗﺒﺎع) اﺟﺎزهﮔﺬر از ﺳﺮزﻣﯿﻦ و ﯾﺎ ورود ﺑﻪ ﺧﺎک آن ﮐﺸﻮر را ﺑﺪﻫﻨﺪ. ﺑﻪ ﻣﺠﻮزی که ﺑـﻪ اﯾـﻦ ﻣﻨﻈﻮر از دﯾﮕﺮ دوﻟﺖﻫﺎ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد روادﯾﺪ ﯾﺎ وﯾﺰا ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد.

اوﻟﯿﻦ ﮔﺬرﻧﺎﻣﻪ در اﯾـﺮان در ﺳﺎل 1282ﻫـ. ش ﺻﺎدر ﺷﺪه اﺳﺖ. در ﻗﺪﯾﻢ ﺑﻪ ﮔﺬرﻧﺎﻣﻪ «ﺗـﺬﮐﺮه ﻣـﺮور» ﮔﻔﺘـﻪمی شد.

 

در زﻣﺎن اﻟﯿﺰاﺑﺖ اول ﻣﻠﮑﻪ اﻧﮕﻠﺴﺘﺎن،  1603ـ 1533 م ﺑﺮای ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺑﺎر ﺟﻮاز ﻣﺴﺎﻓﺮت ﺻﺎدر ﺷﺪ ﮐﻪ ﺳﻪ ﺳﺎل ﻫﻢ اﻋﺘﺒﺎر داﺷﺖ و در آن ﻣﺤﺪوده ﻣﺴﺎﻓﺮت، ﻣﻘﺪار ﭘﻮﻟﯽ ﮐﻪ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺴﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و ﺗﻌﺪاد اﺳﺐ و ﺧﺪﻣﻪ(ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ)را ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯽﮐﺮد. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺮای اﻓﺮاد ﮔﺬرﻧﺎﻣﻪ ﺻﺎدر ﻣﯽﺷﺪ و اﻓﺮاد ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﮐﺸﻮر ﻣﻘﺼﺪ، ﺑﺮﮔﻪ ﻣﺸﺨﺼﯽ را درﯾﺎﻓﺖ ﮐﺮده و ﭘﻮل اﻧﺪﮐﯽ را ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه داﺷﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻌﺪﻫﺎ ﺑﻪ ﺟﺎی آن، ﯾﮏ ﺑﺮﮔﻪ اﻋﺘﺒﺎری ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ آﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻫﻢ اﮐﻨﻮن ﭼﮏ ﻣﺴﺎﻓﺮﺗﯽ ﻧﺎﻣﯿﺪه ﻣﯽﺷﻮد ﺑﺎ ﺧﻮد ﻣﯽﺑﺮدﻧﺪ، ﻣﺴﺎﻓﺮان اﯾﻦ ﻋﺼﺮ ﻋﻤﻮﻣﺎ از راه ﭘﺎرﯾﺲ و ﻓﺮاﻧﮑﻔﻮرت ﺑﻪ اﯾﺘﺎﻟﯿﺎ ﻣﯽرﻓﺘﻨﺪ. (زﻣﺎﻧﯽ ﻓﺮاﻫﺎﻧﯽ، 1379)

صفحات کتاب :
66
کنگره :
G۱۵۶/۵
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۳۸/۴۷۹۱۰۹۵۵
کتابشناسی ملی :
۵۸۸۵۸۵۱
شابک :
91/102530 ش مجوز ‫‬‮‭978-600-8943-81-5
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه تسهیلات و اطلاعات سفرهای داخلی و بین المللی