کتاب سحر سحر (چاپی و pdf)

زیستن صالح با دعای ابوحمزه ثمالی

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
49,000
10%
ت 44,100
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 57,000
نظر شما چیست؟

سحر سحر کتابی است به‌قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رهبر که با قلمی روان و ادبی، دعای ابوحمزه ثمالی را تفسیر و توضیح داده است.

معرفی کتاب سحر سحر

نیایش، اتصال قطره به اقیانوس بی‌کران دریای رحمت الهی است که همیشه و همه‌جا پر است از نعمت‌هایی که انسان ذکاوتمند و مؤمن به رحمانیت خداوند، رزقش را از آن صید می‌کند. اگر انسان، صیاد قابلی باشد، در فرصت ماه مبارک رمضان این قابلیت را بیشتر نشان می‌دهد. رمضان ماهی است که پر است از دعاها و ذکرهایی که نیایش را برای همۀ افراد قابل دسترس‌تر می‌کند. سحر سحر کتابی است به‌قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رهبر که با قلمی روان و ادبی، دعای ابوحمزۀ ثمالی را تفسیر و توضیح داده است.

دعای ابوحمزه ثمالی

دعای ابوحمزه ثمالی دعایی از امام سجاد علیه السلام شامل صفات خداوند، اسم اعظم و همچنین دربردارنده مفاهیمی مانند دشواری‌های قبر و قیامت، سنگینی بار گناهان و لزوم اطاعت و پیروی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و خاندان معصومش است. در این دعا راه‌های تضرع به درگاه خداوند، توبه و راه و رسم پرهیزگاری ترسیم شده است.

این دعا را اَبوحَمزه ثُمالی از امام سجاد(ع) نقل کرده و به‌همین دلیل به این نام مشهور شده است. دعای ابوحمزه بیشتر در سحرهای ماه رمضان خوانده می‌شود.

برشی از متن کتاب سحر سحر

امام‌سجاد(ع) شب‌های ماه مبارک را بیشتر به نماز می‌گذراندند و در سحرگاهان، شخصاً این دعا را می‌خواندند و به ابوحمزۀ ثمالی می‌آموختند. نیایش همچنانکه آکنده از عشق است، درس‌آموز نیز هست. در نیایش، هم به نیازهای معنوی توجه می‌شود و هم به نیازهای مادی. حتی، در نیایش مبارزه نیز وجود دارد؛ همان گونه که حضرت سجاد(ع) در بعضی از دعاهای صحیفۀ سجادیه، شیوه‌های چگونگی برخورد و مبارزه با دشمن را به شیعیانشان آموخته‌اند.

فهرست کتاب

رهایی من ارمغان توست
تو مرا به خودت فراخواندی
تو هرلحظه با منی
ای فریادگران! در رحمت باز است
با وعده‌های راستینت دل‌خوشم
در حالی که درِ درگاهت را بسته‌ای، فراخوان نمی‌دهی
عشقم به تو شفیع من است
آرزوهای بزرگ دارم، گناهان بزرگ هم
چون تو ستّاری، حیای من کم شده است
هدایای گوارای تو کجاست؟
ای کسی که عاشق مهرورزان به خودت هستی
نه ناامیدم و نه از این در جدا می‌شوم
خوش‌گمانی ما را از سر رحمتت، سرکوب نمی‌کنی
ما آرزوهای دامنه‌دار و فراوانی داریم

دعای ابوحمزه ثمالی صوتی

نسخه صوت همگام با متن این دعا به صورت رایگان در فراکتاب در دسترس شماست. به این صورت که متن دعای ابوحمزه ثمالی همگام با صوت مداح نمایش داده می‌شود. برای دسترسی به آن دعای ابوحمزه ثمالی را در نرم افزار جستجو بفرمایید.

دانلود کتاب سحر سحر

این کتاب در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید. همچنین امکان خرید کتاب سحر سحر نسخه چاپی فراهم شده است.

صفحات کتاب :
271
کنگره :
‫‭H۹۷‬‬
دیویی :
‫‭۳۲۰/۶‬‬
کتابشناسی ملی :
۸۴۵۱۷۸۵
شابک :
‏‫ 9786008441571‬‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه سحر سحر